Mes de paraules

A Roses, a més d’educar, s’enriqueix la relació entre pares, mares i fills

L’enriquiment de la relació entre pares, mares, i fills en edats de Primària, augmenta gràcies al programa habilitats parentals ‘L’aventura de ser pares’

A Roses, a més d’educar, s’enriqueix la relació entre pares, mares i fillsVila de Roses‘L’aventura de ser pares’, programa educatiu que incideix en l’educació i relació entre pares i fills dels infants de Primària, ja fa tres anys que, impulsat per l’Ajuntament, es desenvolupa a Roses amb una molt bona acollida pels pares i mares dels alumnes. De tal manera, que “els participants ens han  transmet que estant molt contents de les jornades que s’han portat a terme durant el primer trimestre escolar, demanant-nos, a més, que les sessions siguin més llargues, la qual cosa no podem fer perquè ens cenyim a l’horari escolar, però el que sí que farem de cares al curs vinent serà fer més sessions i activitats”, ha manifestat el regidor de Benestar Social, Marc Danés.

Han estat un total de 15 famílies de l’Escola Montserrat Vayreda i 6 del Centre Escolar Empordà les que han participat al llarg del primer trimestre del curs escolar en aquest programa ‘L’Aventura de ser Pares’.

Aquest programa ‘L’Aventura de ser Pares’ s’ofereix a les famílies amb fills escolaritzats en els cicles d’educació infantil i primària, “per tal d’oferir eines als pares i mares per afrontar l’educació dels seus fills atenent aspectes com les necessitats emocionals i l’autoestima dels infants, les normes i límits que han de tenir, les habilitats de comunicació a desenvolupar per, en definitiva educar millorar i enriquir la relació entre pares i fills”, ha afirmat Marc Danés.

La metodologia que se segueix és la realització d’un total d’onze sessions grupals (dues de les quals es desenvolupen de forma conjunta entre pares, mares, fills i filles), participatives i dinàmiques, plantejades com un espai on compartir experiències. Aquest intercanvi es complementa amb les aportacions d’un professional que ofereix estratègies personals, emocionals i educatives per dur a terme un paper educatiu de manera positiva.

El balanç realitzat per les famílies que han participat en l’activitat durant el primer trimestre del curs ha estat molt positiu, valorant la idoneïtat de temes tractats i dels coneixements i eines educatives aportats. Tant és així, que els participants, a part de demanar l’ampliació de la duració i major nombre de sessions, “han manifestat la possibilitat de realitzar més sessions on intervenen de manera conjunta pares, mares i infants, ja que han resultat molt útils i enriquidores”, ha assenyalat Danés.

‘L’Aventura de ser Pares’ s’ofereix ara a l’Escola Els Grecs, que ja té 12 famílies inscrites i que és el límit per no perdre la qualitat de les sessions, a l’Escola Narcís Monturiol, on fins al moment hi ha  8 famílies i a l’Escola Jaume Vicens Vives amb 3, amb places encara disponibles.

Així, al llarg d’aquest segon trimestre escolar que acaba de començar, l’experiència arribarà a les escoles Narcís Monturiol (inici el 22 de gener) i Jaume Vicens Vives (24 de gener) adreçat als cursos de 4t , 5è  i 6è.
Per la seva banda, l’escola Els Grecs va oferir la primera sessió el passat 16 de gener, amb una molt bona acollida i implicació per part de l’equip directiu i docent del centre, arribant-se a ocupar la totalitat de places disponibles, les 12 famílies esmentades més a munt.

Cal destacar que per participar en aquesta activitat, que és gratuïta, és necessari inscriure’s prèviament al centre on estan escolaritzats els fills.