Mes de paraules

Badia de Roses defineix el pla d’accions 2015 com a membre de les Badies més Belles del Món

Badia de Roses
La Badia de Roses en una vista aèria

Pla definit en una reunió entre representants dels Ajuntaments de les quatre poblacions que integren la Badia: Roses, Castelló d’Empúries, L’Escala i Sant Pere Pescador

Badia de Roses
La Badia de Roses en una vista aèria

Representants dels Ajuntaments integrants de la Badia de Roses (Roses, Castelló d’Empúries, L’Escala i Sant Pere Pescador), s’han reunit per fer balanç de les accions desenvolupades entorn al segell Club de les Badies més Belles del Món durant 2014, així com per establir el pla d’actuació per a 2015.

El principal objectiu que s’han marcat els ajuntaments integrants de la Badia de Roses és incrementar el coneixement d’aquest segell diferenciador entre el mercat turístic, ja que és l’única que ho té a tot l’estat espanyol, juntament amb la de Santander.

L’activitat desenvolupada pels quatre municipis membres de la Badia de Roses al llarg de 2014 ha estat centrada en la comunicació a l’empresariat local entorn a la seva pertinença al Club de les Badies més Belles del Món, amb l’objectiu que el sector privat s’uneixi a la promoció d’aquest segell a través de les accions promocionals que desenvolupa.

D’altra banda, centrant-se en la promoció turística que realitzen les administracions públiques, Badia de Roses va ser present a la Fira de Turisme de Madrid (FITUR), realitzant presentacions com a membre del Club de les Badies més Belles del Món entre els Centres de Promoció Turística (CPT) de Catalunya a l’estranger i les Oficinas Españolas de Turismo (OET) de l’estat espanyol, donant així a conèixer les característiques i àmplia oferta de la Badia entre les delegacions turístiques del principals mercats emissors.

Altres accions en matèria de comunicació impulsades durant 2014 han estat també l’edició d’una guia promocional de presentació de la Badia de Roses, l’adquisició de màstils i banderes identificatives per a la seva propera col•locació a les platges dels quatre municipis que en formen part o l’estructuració del web de la Badia. Pel que fa al contacte directe amb els promotors d’aquesta distinció, es va rebre la visita de prospecció de la presidència del Club de les Badies més Belles del Món, mentre que una delegació de representants de la Badia de Roses va ser present al Congrés anual del Club.

Incrementar el coneixement del segell, principal objectiu 2015

Continuant en la direcció marcada durant el passat any, l’equip de treball de Badia de Roses ha marcat ja el pla d’accions a desenvolupar durant 2015, el qual girarà entorn a dos grans eixos: la configuració de la identitat del segell i la seva comunicació.

En el primer apartat, les actuacions previstes se centraran en la creació de les eines i material necessari per a la identificació dels atractius i oferta de la badia, com l’edició d’un mapa de recursos que es difondrà des de les diferents Oficines de Turisme, l’elaboració d’un vídeo promocional o la creació d’un arxiu fotogràfic.

En l’apartat de comunicació, aquesta se centrarà a donar a conèixer la pertinença al Club i les diferents eines promocionals entre empresariat, organitzadors d’esdeveniments que es desenvolupen a la badia, administracions supramunicipals i entitats de promoció turística, així com entre els consumidors finals dels principals mercats emissors i intermediaris turístics.

La distinció com a membre del Club de les Badies més Belles del món és un reconeixement que en aquests moments només tenen 37 badies d’arreu del món. La badia de Roses és l’única que ostenta aquest títol a la costa mediterrània de la península Ibèrica. La presència de tres parcs naturals, el llegat històric i patrimonial, més de 45 quilòmetres de platges -diverses d’elles amb la certificació europea de qualitat EMAS-, la gastronomia i la gran varietat i possibilitats de fer esports nàutics, terrestres i aeris, van ser elements claus a l’hora de l’elecció de la Badia de Roses com a membre del Club.