Mes de paraules

El Club Ciclista Roses assoleix el 8è lloc per equips a la Transpyr 2013

Transpyr 2013
Joan Serra, Jaume Nadal i Marcel Farres

Dels 300 participants que van sortir fa 8 dies de Roses, 261 han aconseguit completar les 8 etapes

Transpyr 2013
Foto de grup dels participants que van arribar a San Sebastián / FotoEsportBCN-TRANSPYR

Plors d’emoció, d’haver assolit el repte de creuar els Pirineus en BTT, i abraçades inacabables van ser les constants ahir a la tarda a la platja de la Zurrriola de San Sebastián. Després de més de 800 quilòmetres i més de 20.000 metres de desnivell positiu 261 ciclistes van aconseguir completar la Transpyr 2013, la més dura de les quatre fetes fins ara, i que pel camí s’ha cobrat l’abandonament de 27 corredors i ha fet que 12 més no hagin pogut completar les 8 etapes. Afortunadament, no s’ha hagut de lamentar cap lesió greu.

La dificultat tècnica, la climatològica i l’exigència del recorregut consoliden la Transpyr com una prova selectiva i de les més complicades del calendari, segons va explicar el seu director, Francesc Sallent, a San Sebastián, assenyalant amb satisfacció que “els 261 finishers han demostrat que, tot i la catalogació de repte extraordinari, completar la Transpyr és a l’abast dels amants de la mountain bike que es preparen a consciència i afronten el repte amb convicció”.

L’equip BUFF arrasa i el Club Ciclista Roses assoleix una molt meritòria vuitena plaça a l’edició més ràpida de la Transpyr

Transpyr 2013
Joan Serra, Jaume Nadal i Marcel Farres

L’etapa final d’ahir, de 85 quilòmetres i 2.500 metres de desnivell, va apropar els ciclistes al mar després de 8 dies. Una jornada ciclista que va transcórrer entre Elizondo i San Sebastián, tot i que els últims 28 quilòmetres van ser neutralitzats per evitar el perill que suposava pels ciclistes el trànsit de cotxes de la ciutat.
I no per ser l’última va ser una etapa de tràmit, i Joan Llordella i Pau Zamora, de l’equip BUFF International, van seguir dominant amb mà de ferro i, ahir, també van ser els més ràpids, completant la Transpyr més ràpida de la història havent-se adjudicat set de les vuit etapes i amb més de dues hores i mitja d’avantatge sobre l’equip portuguès de Douro Bike Race i el de Bicis Esteve, els conjunts que han encapçalat la Transpyr des del primer moment.

Per la seva part, els corredors del Club Ciclista Roses, Marcel Farres, Joan Serra i Jaume Nadal, que han realitzat una Transpyr de menys a més van acabar en un més que meritòria vuitena posició per equips. Meritòria si es té en compte que Marcel va còrrer la meitat de la Transpyr amb un genoll inflamant, “tot i que no m’impedia alhora de pedalejar per poder continuar en cursa”. Ahir van acabar la darrera etapa a trenta minuts dels guanyadors, i individualment a la general van fer 16è, 17è i 18è (vegeu classificació).

Si els ciclistes del Club de Roses, a l’igual que la resta de participants van haver de patir durant tot el raid la forta calor, a la darrera etapa va ser la tremenda xafogor la que van haver de soportar, “semblava que ens tiressin galledes d’aigua sobre, vam arribar literalment molls”, va dir Marcel Farres a la darrera etapa.

La valoració que fan els ciclistes que han participat a la Transpyr amb el Club Ciclista Roses de la prova, ha estat “molt positiva. Hem acabat molt cansats, però molt contents. I estem molt agraïts tant del Club Ciclista com de l’Ajuntament de Roses pel tracte que ens han dispensat”, ha remarcat Marcel Farres. Respecte a la prova en sí, el ciclista ha destacat, “la duresa de la prova. Ha estat espectacular en tots el sentits, per la seva duresa, pels paisatges que hem pogut contemplar durant la cursa, i per l’organització, que ha estat al nivell d’una prova d’aquestes dimensions”.

Els ciclistes que corrien amb el Club Ciclista Roses, també han pogut fer amistats durant la Transpyr, “sí, tot i no ser de Roses, però córrer amb el Club Ciclista de la població, ha assenyalat Marcel, (ell és de La Garriga i Joan Serra i Jaume Nadal de Tossa de Mar), durant el pas de les etapes vam més contacte que amb d’altres participants, amb els corredors de Castelló d’Empúries, i cada dia parlavem de com ens havia anat l’etapa”.

Aquest ciclistes són Vicenç Gusó i Salvador Canet, del Castelló d’Empúries Surià Bicis, que precisament van entrar a San Sebastián amb un temps de 3 hores i 30 minuts, per situar-se, finalment a la quinzena posició per equips de la general.

Borja Sánchez, primer campió de la Transpyr Road

El ciclista d’El 9 Esportiu Borja Sánchez es va proclamar ahir vencedor de la primera edició de la Transpyr Road, la versió en bicicleta de carretera del raid pirinenc. Sánchez sortia amb 19 segons d’avantatge sobre l’austriac Axel Strauss abans de l’exigent crono d’ahir de 43 quilòmetres, i els dos s’han disputat el primer dels ports de muntanya, i en l’ascensió al segon i definitiu han rodat junts donant per feta la victòria del català.

Els responsables de la Transpyr Road van destacar a San Sebastián que s’ha demostrat “la duresa d’aquesta versió de la travessa dels Pirineus, amb un alt respecte de la seva filosofia de gaudir del trajecte, competir els trams cronometrats i fomentar l’esperit de companyerisme entre els pioners d’aquesta prova”.

Logística de la Transpyr 2013

  • 100 persones a l’organització
  • 17 vehicles Mercedes-Benz
  • 35.000 km recorreguts amb els vehicles de l’organització
  • 70 tones de maletes de participants transportades
  • 40.000 waypoints carregats als GPS de Two Nav by Compe GPS
  • 350 articles de teixit tècnic de Gore Tex.

Menjar consumit durant els avituallaments dels 8 dies de la Transpyr

  • 4.000 litres d’aigua
  • 600 litres de Coca-Cola
  • 2.100 ampolles de cervesa Estrella-Damm
  • 900 dosis de Cola-Cao
  • 40 kg de fruits secs Frit Ravich
  • 40 kg de fruita seca Frit Ravich
  • 30 kg de Nocilla
  • 2.400 gels energètics de GU4.800 pastilles energètiques de GU
  • 400 dosis de codonyat
  • 375 síndries

 

  • 152 melons
  • 200 kg de pa
  • 800 pomes
  • 223 Kg de taronges
  • 1825 nectarines
  • 1825 plàtans
  • 30 kg de tomàquets
  • 30 kg de llaminadures
  • 20 kg de fuet
  • 12 kg de xoriç
  • 12 kg de llonganissa