Mes de paraules

El Departament d’Empresa i Ocupació crea una oficina de turisme virtual a Facebook

A través d’aquesta oficina a Facebook, pionera a l’Estat espanyol, els usuaris podran fer consultes que seran ateses pel personal de la xarxa d’Oficines de Turisme de la Generalitat. Es podran realitzar consultes en català, castellà, anglès, francès, italià i alemany

oficines_turisme_facebookEl Departament d’Empresa i Ocupació, a través de la Direcció General de Turisme i de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha creat una oficina de turisme virtual a la pàgina de Facebook de l’ACT. Es tracta de la primera experiència d’aquest tipus que es posa en marxa a l’Estat espanyol, i és accessible a partir d’avui tant des de l’ordinador com des dels dispositius mòbils.

Segons explica la directora general de Turisme, Marian Muro, “aquest aplicatiu es posa en marxa amb l’objectiu d’utilitzar les xarxes socials per acostar el servei d’informació turística de la Generalitat als usuaris i complementar així la labor que ja realitzen les oficines de turisme, tant de forma presencial com mitjançant el correu electrònic”.

El servei, anomenat “Ask the office”, gestionat pel personal de la xarxa d’oficines de turisme de la Generalitat, atendrà consultes en català, castellà, anglès, francès, italià i alemany.

Aquesta oficina està disponible pels usuaris de Faceboook seguidors de la pàgina de l’ACT “Catalunya Experience” (www.facebook.com/catalunyaexperience). L’accés a l’oficina es fa a través de la pàgina “Catalunya Experience” i compta amb mur propi. Així, les consultes i les respostes facilitades es publicaran en aquest mur. No obstant això, l’usuari pot sol·licitar que el procés sigui privat i,  en aquest cas, se’l respondrà per correu electrònic.

Els usuaris podran rebre la notificació de la seva resposta per correu electrònic o bé en el seu mur, i disposaran de l’opció de filtrar la visualització de les consultes. L’oficina virtual disposarà també d’una secció de “Preguntes més freqüents” (FAQ en anglès), amb informació pràctica per viatjar a Catalunya.

Catalunya, primera destinació turística de l’Estat espanyol al Facebook

La creació d’aquesta oficina virtual s’emmarca dins de l’estratègia de l’ACT per potenciar la promoció turística a través d’Internet i les xarxes socials, una estratègia que ha fet de Catalunya la primera destinació turística de l’Estat espanyol en nombre de seguidors a Facebook, amb més de 67.000.

Així, Catalunya esdevé capdavantera en la promoció turística 2.0: a més de la seva pàgina de Facebook (www.facebook.com/catalunyaexperience), compta també amb perfil a Twitter (http://twitter.com/catexperience), amb més de 12.400 seguidors, canal de YouTube (http://www.youtube.com/CatalunyaExperience), amb més d’1 milió de reproduccions, i més de  4.000 seguidors a Instagram amb més de 109.000 imatges penjades amb el hashtag #catalunyaexperience.

En opinió del director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, “Catalunya és especialment activa pel que fa a la promoció de la destinació a través de les xarxes socials. Ja al 2012 vam ser pioners en organitzar el primer Instagram Trip de l’Estat espanyol, i durant el mes de maig nou bloggers procedents dels Estats Units, Canadà i Regne Unit van visitar la nostra destinació fent-ne difusió als seus blocs i a través de les diferents xarxes socials, i enguany seguim treballant per ser capdavanters en aquest àmbit”.