El turistes belgues fan una despesa mitjana per persona de les més elevades de tota Europa

I amb l’objectiu de fidelitzar i potenciar aquest mercat belga de turistes hi és l’Ajuntament de Roses al Salon des Vacances de Brussel·les

Ajuntament de Roses
L’estand de l’Ajuntament de Roses al Salon des Vacances de Brussel·les

L’Àrea de Turisme de Roses participa durant aquests dies i fins el proper diumenge, 10 de febrer, a la 61ª edició del Salon des Vacances de Brussel·les, l’esdeveniment del sector turístic més gran de Bèlgica, i un dels més importants d’Europa, juntament amb París, Londres i Madrid, com ho així ho constata la xifra de 105.000 visitants que va comptabilitzar l’any passat. 

L’objectiu de la presència de Roses en aquesta fira de turisme de Brussel·les és “fidelitzar l’arribada del turista belga a casa nostra, ja que el Pla de Màrqueting que vam desenvolupar l’any passat, ens indica que és un mercat a potenciar ja que Bèlgica és el país europeu amb una despesa mitjana de les més altes per turista”, ha manifestat el regidor de Turisme, Félix Llorens.

Una dada que es confirma amb el perfil del turista belga que viatja a Catalunya, ja que ho majoritàriament ho fa en avió (73%), tot i que les arribades en cotxe també són força significatives, especialment durant les vacances d’estiu.
L’estada mitjana a casa nostra és de 6-7 dies i l’allotjament preferit és l’hotel (56%), seguit d’altres fórmules de lloguer d’apartaments i cases, sent la despesa mitjana és de 900 euros per persona, el que significa com ha indicat Llorens, que és una de les més elevades entre els mercats emissors europeus.

Entre les informacions més sol·licitades pel turista belga que visita el punt d’informació de Roses, es troben el senderisme i les activitats de natura, la informació sobre platges i cales, les visites culturals i l’allotjament. 

Roses assisteix durant els mesos previs a la temporada d’estiu a un important nombre de fires turístiques d’arreu d’Europa. Mostrar els atractius i tot allò que la població pot oferir al visitant, des de les seves platges, patrimoni cultural i natural, gastronomia, esports… fins a l’ampli ventall de serveis i allotjaments que ofereix la població,  és l’objectiu d’aquestes accions pensades per donar a conèixer al públic més ampli possible la destinació.

La tria de fires i salons turístics als quals s’acudeix cada any respon a un estudi previ per part dels responsables de l’Àrea de Turisme, d’acord als objectius promocionals marcats i als  perfils de visitants que cada certamen reuneix. 

En el cas del mercat belga, per al qual Catalunya és una destinació de vacances coneguda i molt apreciada, amb prop de 450.000 visitants anuals (el 18% del turisme belga que rep tot l’Estat espanyol), existeix un gran interès a mantenir aquesta fidelització.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *