Mes de paraules

Els alumnes de Primària, ESO i Batxillerat de Roses van protagonitzar la 2ª Jornada de la Ciència de la Vila

2ª Jornada de la Ciència de Roses
L'alumnat de Roses ésdeven el veritable protagonista de la Jornada de la Ciència de Roses

Més de 300 alumnes de tots els centres educatius de Roses hi van participar gaudint d’un total de 15 experiments creats pels estudiants més grans que van ensenyar i explicar al més joves

 2ª Jornada de la Ciència de Roses
L’alumnat de Roses ésdeven el veritable protagonista de la Jornada de la Ciència de Roses

24 alumnes de 1er  de Batxillerat científic de l’institut Cap Norfeu, 26 de 2on, 3er i 4art d’ESO de l’institut Illa de Rodes i 18 estudiants, també de Batxillerat científic, del Centre Escolar Empordà, van presentar el passat dimarts un total de 15 experiments a la 2ª Jornada de la Ciència de Roses, que es va portar a terme a la plaça de Teatre Municipal de Roses.

15 experiments que aquests estudiants van presentar a un total de 235 alumnes de 5è i 6è de Primària tots els centres educatius de Roses esdevenint una jornada educativa i de formació al voltant de la ciència en el que el protagonista únic va ser l’alumnat, ja que “el professorat només va intervenir només en l’assessorament previ de quins experiments podien fer, i en aquí els reprodueixen pels estudiants més petits”, va explicar Xavi Aupí, cap del departament de Ciències Experimentals de l’institut Illa de Rhodes.   

La celebració d’aquesta 2ª Jornada de la Ciència de Roses és conseqüència de l’èxit que de la primera, celebrada l’any passat i impulsada pels propis instituts amb l’objectiu d’esdevenir un espai de trobada i convivència per tat de fomentar la participació i interrelació entre els centres educatius, les famílies i l’entorn, promovent així una visió comunitària de la vida educativa.

Una Jornada de la Ciència de Roses que enguany s’ha emmarcat dins el Pla Educatiu de l’Entorn, des d’on es va implementar una sèrie de canvis respecte a la primera, com ara “avançar-la en el temps, perquè als alumnes no pateixin els efectes de la calor que va fer al maig passat, vestir una mica més la Jornada amb banderoles i d’altres elements i elaborar un dossier descriptiu de tots els experiments que l’Ajuntament enviarà als centres educatius amb l’objectiu de poder treballar-los en les aules”, va explicar la regidora d’Ensenyament, Anna Jorquera.

Aquesta 2ª Jornada de la Ciència de Roses va finalitzar de la mateixa manera que la primera, amb una ponència científica, que es va portar a terme dins el Teatre Municipal, basada en l’experimentació química, que va anar a càrrec de Josep Duran, docent del departament de Química de la UdG.