Mes de paraules

Els ports de Roses, Palamós i Sant Carles de la Ràpita i les seves destinacions turístiques es promouen a la fira de creuers Seatrade Med

Fira Seatrade Med
L'alcaldessa de Roses, Montse Mindan, ha assistit a la presentació

Aquests tres ports preveuen cloure la temporada amb 50 escales de creuer i 41.000 passatgers, amb un creixement sostenible de l’activitat i bones expectatives per a l’any vinent

Fira de creuers Seatrade Med
L’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, juntament amb d’altres autoritats durant la la presentació

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat i president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcaldessa de Palamós, M. Teresa Ferrés, l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, i l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Joan Martín, entre d’altres autoritats, ha presentat avui les noves ofertes de les destinacions turístiques i les noves eines promocionals de Costa Brava Cruise Ports i Delta Ebre Port. L’acte ha tingut lloc en el marc de la Seatrade Med, la fira més important de creuers a la Mediterrània, organitzada per primer cop a Barcelona.

Companyies de creuers, autoritats portuàries, operadors turístics i agents es troben aquests dies a la Seatrade Med. La Generalitat participa en aquesta fira, a través de l’empresa pública Ports de la Generalitat, amb un estand que acull els ports de Palamós, Roses i Sant Carles de la Ràpita i el territori.

41.000 turistes de creuer

El sector turístic és una peça clau per Catalunya i l’activitat creuerística dels ports gestionats per l’Administració catalana té la seva rellevància en el sector. En aquest escenari, els ports de Palamós, Roses i Sant Carles de la Ràpita clouran la temporada 2014 a mitjans de novembre, i preveuen finalitzar amb 50 escales de creuer i uns 41.000 passatgers, amb un impacte econòmic estimat de 3 MEUR en el territori. Aquestes xifres consoliden Palamós com a segon port de Catalunya en l’activitat creuerística. Palamós és un port petit ben posicionat en la indústria creuerística que complementa perfectament els grans ports. Així mateix, s’estabilitzen les escales a Roses i Sant Carles de la Ràpita s’incorpora als itineraris dels creuers. Pel que fa a companyies que han visitat els tres enclavaments aquesta temporada destaquen Azamara Cruises, Compagne du Ponant, Crystal Cruises, Fred Olsen, Pullmantur (Croisières de France), Seabourn Cruise Lines, Star Clippers, Thomson Cruises i Windstar Cruises, entre d’altres.

Les expectatives per a l’any vinent són positives en els tres enclavaments, destaca la fidelització de companyies americanes i europees que continuen apostant pels tres ports. A més, la companyia Tui Cruises tornarà a Palamós, i navilieres com Oceania Cruises i Costa Cruceros visitaran la Costa Brava per primer cop.

Aquests són tres ports integrats en l’atmosfera marinera dels seus municipis i en els seus entorns naturals, una ubicació ben valorada per les companyies de creuers. La situació geogràfica lligada a la diversificació dels sectors portuaris fa que l’activitat creuerística tingui un creixement sostenible en aquests enclavaments. L’objectiu de Ports de la Generalitat  és aconseguir una harmonia sectorial que permeti incrementar el tràfic de creuers i, al mateix temps, desenvolupar la resta d’activitats amb normalitat.

 

Els valors de la Costa Brava

 

Fira Seatrade Med
Ferran Adrià també ha estat present a la Fira Seatrade Med, la més important de creuers a la Mediterrània

La indústria creuerística valora molt positivament la unió entre port i destinació, motiu pel qual la presència de les marques Costa Brava Cruise Ports i Delta Ebre Port dóna resposta a la demanda de les navilieres d’integrar port i ciutat sota la mateixa marca.

 

Els ports de Palamós i Roses i els seus destins turístics únics es promouen amb la marca Costa Brava Cruise Ports. Avui, en el marc de la Seatrade Med,  s’ha presentat el nou vídeo per promoure els dos ports i les activitats que es poden fer en el territori. El vídeo s’exhibirà en els principals fòrums del sector de creuers acompanyat de catàlegs i diferents articles promocionals.

 

Per la seva banda, l’Ajuntament de Palamós ha realitzat el nou vídeo promocional   “El Palamós de Truman Capote” que lliga l’estada a Palamós d’aquest famós escriptor amb la Costa Brava. Les espectaculars imatges fan èmfasi amb el paisatge i la seva preservació en el temps, intercalant imatges del passat en blanc i negre amb imatges actuals en color. Així mateix, l’Ajuntament de Roses de la mà del prestigiós cuiner Ferran Adrià ha presentat l’àmplia oferta gastronòmica de l’Alt Empordà.

Les Terres de l’Ebre, un nou entorn per als creueristes

Després d’un acord institucional signat l’any 2013, el port de Sant Carles de la Ràpita i les Terres de l’Ebre es promouen sota el nom Delta Ebre Port. Avui, aquesta marca s’ha presentat a nivell internacional davant de les principals navilieres i operadors turístics del món com una destinació per a les companyies que busquen llocs nous. Així, l’Ajuntament de Sant Carles de la Ràpita ha volgut destacar les característiques del port natural de la badia dels Alfacs, al Delta de l’Ebre, i la seva rica gastronomia lligada al paisatge, i també ha promocionat les Terres de l’Ebre com a Reserva de la Biosfera.
Delta Ebre Port també disposa de diferents elements promocionals per presentar el port i el destí en tots els àmbits del sector creuerístic.
Els responsables de les companyies de creuers convidats a l’acte s’han posat en el lloc dels turistes de creuer i han pogut tastar productes típics de l’Empordà i les Terres de l’Ebre.