Mes de paraules

La finalització de les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim (Figuere) prevista per a finals d’any

Obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim
Interior del calaix construit sota la N-II

És l’últim tram pendent de desdoblar que queda a la carretera que uneix Roses i Figueres

Obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim
Interior del calaix construit sota la N-II

El desdoblament que el Departament de Territori i Sostenibilitat està duent a terme a la C-260 al nucli de Vilatenim (Figueres) ha superat les dues terceres parts de la seva execució. Els treballs tenen un pressupost de 9,3 MEUR i finalitzaran el mes de desembre vinent.

La C-260, que uneix Figueres i Roses, registra una mitjana anual d’entre 21.000 i 24.000 vehicles/dia, i pot arribar als 43.000 vehicles/dia durant l’agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d’entrada a la ciutat de Figueres, amb l’execució d’una via amb les característiques adients de capacitat i seguretat, tot respectant el seu entorn urbà.

Des del gener de 2016, la Generalitat té en marxa les obres per desdoblar l’últim tram que quedava de la carretera C-260, d’uns 750 metres de longitud, des de l’enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim. Aquests són els principals elements d’aquesta obra i el seu estat d’execució:

  • El tronc central estarà format per dos carrils per sentit de la circulació de 3,20 metres d’amplada amb voral interior d’1 metre i voral exterior d’1,5 metres. La mitjana de separació tindrà 1,8 metres d’amplada. En aquest àmbit, s’estan completant les tasques de desviament de serveis afectats.
  • A cada costat del tronc es preveu la formació d’unes calçades laterals. Cada calçada lateral se separarà del tronc mitjançant un espai enjardinat d’1,6 metres delimitat per vorades. Les calçades laterals tindran 6 metres d’amplada –4 corresponen al carril de circulació i 2 per aparcament. A partir de la calçada lateral es formaran les voreres. És en aquestes calçades laterals que està concentrada actualment bona part de l’execució de l’obra.
  • Es construirà una passera sobre la carretera per possibilitar que els vianants puguin travessar-la. La passera se situa a continuació del carrer Baladres. Tindrà un tram central de 24 metres de longitud i dos laterals de 18 i 14 metres. Es formaran rampes i escales a cada costat de la passera. Es preveu que a finals d’aquest mes ja es pugui muntar el tauler d’aquesta passera.

Formació de dos vials urbans propers a la C-260: el vial sud i el vial nord:

  • El vial suddiscorrerà paral·lel a la C-260 i relativament proper al riu Manol. Connectarà el sud de Vilatenim amb la zona industrial situada a l’altre costat de l’N-II. Servirà per connectar directament Figueres amb Vilatenim, sense haver de passar per l’enllaç actual de l’N-II, que pot arribar a nivells de congestió. En aquest vial, en obres, cal remarcar la construcció d’una rotonda en la part inicial, un vial de 550 metres de longitud i el pas sota l’N-II.

Aquest pas sota l’N-II es construeix mitjançant un sistema d’empenta, complex tècnicament i amb afectacions mínimes al trànsit de l’N-II. Té una longitud de 44 metres i una amplada total lliure de 10,9.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, que va visitar ahir les obres, que han assolit una fita tècnicament molt significativa amb les últimes tasques d’empenta del calaix que conformarà el pas inferior sota l’N-II, va destacar que aquest mètode constructiu és una mostra de “l’excel·lència de l’enginyeria catalana”. La col·locació d’un calaix per sota de l’N-II “permetrà la formació de la ronda sud de Figueres sense pràcticament afectacions” al trànsit, va explicar.

Aquest calaix, i el vial que conformarà, “està preparat per al desdoblament de l’N-II” que ha de fer l’Estat. Font ha recordat que “la ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre que les obres començarien el 2015”. “El Govern ha fet la seva feina i encara estem esperant que arribi l’anhelat desdoblament”, va remarcar Font.

  • El vial nord serà sensiblement perpendicular a la C-260 i paral·lel a l’N-II. Se situa a l’inici de l’actuació i permetrà donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Tindrà una longitud d’uns 240 metres. Estarà format per un sol carril de 4 metres i una vorera de 2 metres.