Mes de paraules

La C-260, la carretera que uneix Figueres i Roses, ja està tota desdoblada

Desdoblament de la C-260 a Vilatenim
El desdoblament de la C-260 vist des de la passarela central en direcció cap a Roses

El desdoblament de la C-260 va ser inaugurada aquest passa divendres pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa de Figueres, Marta Felip

Desdoblament de la C-260 a Vilatenim
El desdoblament de la C-260 vist des de la passarela central en direcció cap a Roses

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, van inaugurar el passat divendres el desdoblament de la C-260 al nucli de Vilatenim. Aquesta actuació, amb una inversió de 18 MEUR (9,3 MEUR per a l’execució de les obres i 8,7 MEUR per a les expropiacions), millora la fluïdesa del trànsit a l’entrada a la ciutat i culmina el desdoblament de tota la carretera que uneix Figueres i Roses.

Durant l’acte, el conseller va remarcar que aquesta és una actuació “vital per a Figueres i per al país”, ja que és una nova porta de connexió del municipi amb el territori, i una “obra d’enginyeria magnífica, feta amb criteris de sostenibilitat”. D’altra banda, ha ressaltat que l’actuació està preparada “per un futur desdoblament de l’N-II, a executar per l’Estat”.

La C-260 registra una mitjana anual d’entre 21.000 i 24.000 vehicles/dia, xifra que pot arribar als 43.000 vehicles/dia durant l’agost. Les obres, que van començar el gener de 2016, han consistit en la duplicació de l’últim tram que quedava per desdoblar d’aquesta carretera, d’uns 750 metres de longitud, des de l’enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim.

El desdoblament ha permès millorar la capacitat i afavorir la seguretat viària, amb l’execució d’una via adaptada en l’entorn urbà pel qual discorre. Aquests són els principals elements de l’actuació:

  • El tronc central està format per dos carrils per sentit de la circulació de 3,20 metres d’amplada amb voral interior d’1 metre i voral exterior d’1,5 metres. La mitjana de separació tindrà 1,8 metres d’amplada.
  • S’ha augmentat el radi de la rotonda de Vilatenim, per a millorar-hi la capacitat, de manera que el centre de la nova rotonda ha quedat lleugerament desplaçat en direcció a Figueres. Aquesta actuació ha comportat una  petita reordenació dels seus accessos.
  • A cada costat del tronc, s’han construït unes calçades laterals. Cada calçada lateral se separada del tronc mitjançant un espai enjardinat d’1,6 metres delimitat per vorades. Les calçades laterals tenen 6 metres d’amplada –4 corresponen al carril de circulació i 2 per aparcament. A partir de la calçada lateral s’han format les voreres.
  • S’ha executat una passera sobre la carretera, a continuació del carrer dels Baladres, perquè els vianants puguin creuar d’un costat a l’altre. Té un tram central de 24 metres de longitud i dos laterals de 18,20 i 19,20 metres i s’han format rampes i escales a cada costat de la passera.
  • Dos vials urbans propers a la C-260, el vial sud i el vial nord:

El vial sud discorre paral·lel a la C-260 i relativament proper al riu Manol. Connecta el sud de Vilatenim amb la zona industrial situada a l’altre costat de l’N-II. Serveix per connectar directament Figueres amb Vilatenim, sense passar per l’enllaç actual de l’N-II, que pot arribar a nivells de congestió. Cal remarcar-hi la construcció d’una rotonda en la part inicial, un vial de 700 metres de longitud i 6 metres d’amplada i un pas sota l’N-II. El pas té una longitud de 61 metres i una amplada total lliure de 10,90 metres.

El vial nord és sensiblement perpendicular a la C-260 i paral·lel a l’N-II. Se situa a l’inici de l’actuació i dona continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Té una longitud d’uns 240 metres i està format per un carril de 4 metres i una vorera de 2 metres.