La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, es compromet a Roses a finançar el ‘RLAB’

Consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón,

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, durant la seva intervenció el passat divendres a l'Hotel Terraza

El ‘RLAB’ (Roses Laboratori) és l’expressió reduïda del Centre Tecnològic de la Innovació Turística i Social, i és una de les accions que es vol portar a terme per potenciar Roses com a destinació turística

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, durant la seva intervenció el passat divendres a l’Hotel Terraza

El passat divendres es van presentar, a l’Hotel Terraza, les conclusions de les Jornades de debat sobre el futur model turístic de Roses, que van donar com a resultat 35 accions a desenvolupar. Unes accions que van ser presentades per Xavi Abad, gerent de BIM Consultors, empresa encarregada d’organitzar aquestes jornades i d’elaborar el document resultant de les mateixes. Ho va fer donant una breu pinzellada de cadascuna, perquè entrar en matèria en només una d’elles hagués suposat hores de debat.

I entre les accions que va esmentar Abad, va estar la creació del projecte “del Centre Tecnològic de la Innovació Turística i Social, que ja va impulsar inicialment l’Ajuntament de Roses”.

Un ‘RLAB’ (Roses Laboratori) que es vol crear, va explicar Xavi Abad posteriorment a Viladeroses.cat “per la necessitat que té el sector del turisme de treballar amb dades. No n’hi ha”, va assegurar, comparant aquest manca amb d’altres sectors com l’automobilístic “que sí que treballa amb unes dades constants des de fa molts anys, com ara l’any de fabricació, el nombre de vendes, el models, el tipus d’usuari que adquireix un automòbil, entre moltes altres, que els hi dona una informació fonamental sobre quin és el tipus de vehicle més adient per llençar al mercat i assegurar un bon nombre de vendes”.

Però, en el sector turístic no passa això. “Les úniques dades són les que existeixen a les Oficines de Turisme, que són molt poques, perquè són sobre visita, i les que donen els establiments d’allotjament és refereixen només a les d’ocupació i poden no ser molt fidedignes”, va afirmar Xavi Abad, per remarcar que “aquestes dades són molt minses per la quantitat de dades que s’han d’analitzar”.

Per tant, la creació del Centre Tecnològic de la Innovació Turística i Social, o Roses Laboratori, pretén “a més de poder obtenir tot tipus de dades amb nous models d’informació, que sigui un banc de proves on totes les Startup de Catalunya -empreses de nova creació que comercialitza productes i/o serveis a través de l’ús intensiu de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC’s)- puguin aplicar les seves dades en aquest Centre”.

I en aquest sentit la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, present a l’acte, no només va afirmar que ficaria en disposició de les Startup que hi ha arreu del país el RLAB, sinó que va anar més enllà, afirmant “podeu estar segurs que aquest Centre Tecnològic de la Innovació Turística i Social el tindreu aquí hagi o no PECT -subvenció de la Diputació de Girona-, i teniu el meu compromís per a que tingueu el finançament per poder-lo fer realitat”.

Dades sobre el turisme al dia de manera online

Les fonts d’informació i obtenció de dades turístiques avui dia signifiquen una suma, principalment d’ocupació, “i el RLAB”, va explicar Abad, “el que vol és tractar aquestes dades obtingudes del XIFRA, del Servei Meteorològic, del consum amb targetes de crèdit, que es donaren unes dades importantíssimes, i de lectors de WIFI, entre d’altres, que, creuades amb les existents de l’Oficina de Turisme i els establiments d’allotjament ens oferiren un anàlisi real del turisme que ens visita i podrem donar una aplicació útil per potenciar Roses com a destinació”.
Unes dades, a més, “que es podran conèixer i rebre al dia on line, i no, com actualment, que es coneixen amb posterioritat”, va remarcar Abad.