Mes de paraules

La FOEG recorda que rebaixar la velocitat no ha de ser l’única mesura per reduir la sinistralitat a les carreteres

La patronal gironina reclama una millora de les infraestructures i  que s’accelerin les obres pendents a les carreteres gironines perquè les vies siguin més segures

Vila de Roses
Aquest passat dimarts va entrar en vigor la normativa de trànsit de rebaixar la velocitat de 100 km/h a 90 a les vies secundàries / Arxiu

La patronal gironina recorda que la mesura que va entrar en vigor aquest passat dimarts, 29 de gener, la normativa de trànsit de rebaixar la velocitat de 100 quilòmetres per hora a 90 a les vies secundàries no ha der ser l’única que es dugui a terme per intentar frenar el nombre d’accidents a les carreteres.
La FOEG considera que totes les accions encaminades a reduir la sinistralitat a les vies són benvingudes però sense oblidar que també s’ha d’invertir en la millora de la xarxa viària perquè les vies siguin més segures.

La patronal gironina fa temps que reclama una millora de les infraestructures i  que s’accelerin les obres pendents a les carreteres gironines. Vetllar perquè es duguin a terme les inversions necessàries és un els eixos de treball del nou mandat de la FOEG.

La patronal gironina recorda que el RACC, en els seus estudis sobre límits de velocitat, té en compte diversos paràmetres com la morfologia de la via –traçats, pendents, amplades–, la senyalització –si és suficient, visible i es troba en bon estat– i el comportament dels  usuaris.

La FOEG manté que les carreteres afectades per la rebaixa de velocitat, acordada per la Direcció General de Trànsit,  suporten a les nostres comarques, en molts trams, una densitat molt superior a la què la via accepta. Per aquest motiu,   considera necessari que aquesta mesura vagi acompanyada d’inversió .