Mes de paraules

L’Agència Catalana del Consum organitza una xerrada sobre la tramitació dels arbitratges de preferents

La pronunciarà el director de l’Agència Catalana Consum, Alfons Conesa

Agència Catalana de ConsumL’Agència Catalana del Consum (ACC) organitza a la seu del Consell Comarcal una xerrada sobre “L’estat de tramitació dels arbitratges de preferents i deute subordinat”. L’acte, que es farà el dimecres 18 de desembre, a les 17 h, a la sala de plens, anirà a càrrec d’Alfons Conesa, director de l’ACC.

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor ha atès al llarg d’aquest any nombroses persones afectades pel tema de les participacions preferents i el deute subordinat a l’Alt Empordà. Concretament, des de l’Àrea de Consum del Consell Comarcal, i en virtut del conveni de delegació de competències subscrit amb l’Agència Catalana del Consum, s’han tramitat les sol·licituds d’arbitratge que han estat traslladades a  la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. Precisament l’objectiu d’aquesta xerrada és informar sobre l’estat en que es troba tota aquesta tramitació.

Les participacions preferents són productes financers emesos per una societat que no confereixen participació en el seu capital ni dret de vot, és a dir, no són accions. Tenen caràcter perpetu, i la seva rendibilitat, generalment de caràcter variable, no està garantida, com tampoc la recuperació de l’import del capital inicialment desemborsat en cas que es posessin a la venda. A més, si l’entitat té pèrdues, no es paguen interessos. Es tracta d’un instrument complex i de risc elevat que pot generar rendibilitat, però també pèrdues en el capital invertit.

La Junta Arbitral de Consum de Catalunya és un organisme administratiu, adscrit a l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya, encarregat de tramitar les reclamacions que plantegem els ciutadans d’arreu de Catalunya, quan ens sentim perjudicats com a conseqüència de la compra d’un producte o la prestació d’un servei. L’arbitratge de consum és un sistema extrajudicial i voluntari, que permet resoldre amb caràcter vinculant (té el mateix efecte que una sentència judicial) i de manera ràpida i gratuïta les diferències sorgides entre les empreses i els seus clients.