Mes de paraules

L’Associació Empordà Turisme promociona el territori al Workshop Pirineus

El Workshop Pirineus es va emmarcar en les accions dutes a terme per l’Agència Catalana de Turisme amb l’objectiu de comercialitzar i promocionar el turisme interior

Empordà TurismeTècnics de l’Associació Empordà Turisme van promocionar el territori en la desena edició del Workshop Pirineus, celebrat a Cellers (Pallars Llusà). En concret, van contactar amb operadors turístics procedents del Benelux, Alemanya, Israel, Portugal i de la resta de l’Estat espanyol. En tots els casos, el que més demanaven era informació sobre turisme  familiar, enoturisme, gastronomia i senderisme.

La jornada va aconseguir la participació d’una vintena d’operadors turístics i de 55 empreses i entitats catalanes amb oferta turística vinculada als Pirineus. L’objectiu principal del Workshop Pirineus és motivar els operadors i els agents de viatges perquè programin la zona pirinenca i comarques veïnes i que aquells que ja ho fan n’ampliïn l’oferta. En el cas de l’Associació Empordà Turisme es va promocionar el territori que configura la naixent marca Empordà.

La sessió s’emmarcava en el conjunt d’accions dutes a terme per l’Agència Catalana de Turisme amb l’objectiu de comercialitzar i promocionar el turisme interior, de natura, aventura, muntanya i rural. Aquest tipus de turisme és un dels productes que el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2013-2015 considera prioritari potenciar.

D’altra banda, la tècnica de turisme del Consell Comarcal de l’Alt Empordà i gerent de l’Associació Empordà Turisme, Olga Sabater, va participar al curs de formació ocupacional “Promoció turística local i informació al visitant”, que es va fer la setmana passada a la seu de l’ens comarcal.

A la xerrada va donar a conèixer l’estratègia i el Pla d’actuacions de turisme del Consell Comarcal a la vintena de participants, que són persones que estan buscant feina. Aquest curs l’organitza el Centre d’Estudis Màster Figueres.