Mes de paraules

L’empresari turísitic de Roses, Miquel Gotanegra, és reelegit com a president de la Federació Catalana de Càmpings

Un dels objectius que s’ha marcat Miquel Gotanegra per als propers anys és fer més popular a Catalunya l’estil de fer vacances i de vida del càmping

Federació Catalana de Càmpings
Els integrants de la nova Junta de la FCC (d’esquerrra a dreta): Joan Barniol, Joan Antón , Miquel Gotanegra i Marta Cortina

El president de l’Associació de Càmpings de Girona, l’empresari rosinc Miquel Gotanegra, ha estat reelegit com a president de la Federació Catalana de Càmpings (FCC) en les eleccions celebrades aquesta setmana a Barcelona en el decurs de  la seva Assemblea General . La candidatura de Gotanegra  era l’única que s’havia presentat  i ha comptat amb el suport unànime de tots els associats presents. La FCC agrupa més de 300 establiments, aproximadament el 70% de l’oferta que hi ha a Catalunya.

Gotanegra és al capdavant de l’entitat des de l’octubre del 2014. A més, la nova junta directiva està integrada per: Joan Antón (president de l’Associació de Càmpings de Tarragona) en el càrrec de vicepresident; Marta Cortina (presidenta de l’Associació de Càmpings de Lleida) com a secretària; i Montse Arnau ( presidenta de l’Associació de Càmpings de Muntanya i del Pirineu Català) com a tresorera.

Miquel Gotanegra aposta per continuar la tasca iniciada al 2014, com a president de l’entitat conjuntament amb la resta de membres de la nova junta directiva, en defensa i benefici del sector del càmping, i particularment de les associacions integrants de la Federació i, en general, del sector turístic de Catalunya.  Un dels seus objectius per als propers 4 anys és que “la Federació Catalana de Càmpings continuï sent el gran lobby català del món del càmping i que integri el màxim nombre d’establiments”, ja que segons el president reelegit, “cal que  continuï essent  un autèntic fòrum de trobada, per tractar els temes conjunts i un interlocutor amb les administracions perquè el sector continuï essent punter”.
Segons Gotanegra, en aquests moments el sector té diverses qüestions importants damunt la taula, com és “fer el seguiment del nou Pla Director Urbanístic per l’activitat de càmpings que s’està redactant i el nou decret de Turisme de Catalunya, que també està pendent”. A més, Gotanegra ha manifestat la seva voluntat “de continuar la col·laboració que hi ha hagut fins ara amb la Direcció General de Turisme i amb l’Agència Catalana de Turisme per seguir promovent  l’activitat de càmping al país i l’excel·lència dels establiments que s’hi dediquen”.

Un altres dels objectius que s’ha marcat el president reelegit és aconseguir que “l’estil de fer vacances i de  vida del càmping en contacte amb la natura es faci més popular a Catalunya i poder arribar als nivells d’altres països com Dinamarca – on el 25 per cent de la població és  usuària de càmping-  Alemanya, Holanda, o Bèlgica”.

Oferta turística de referència

Els més de 300 càmpings de Catalunya generen més de 16 milions de pernoctacions i disposen d’una oferta de 270.585 places.  A més, donen ocupació a uns 27.000 treballadors.

El sector ha dut a terme en els darrers anys grans inversions per mantenir al dia les instal·lacions i innovar constantment, un fet que li ha comportat nombrosos premis i reconeixements a nivell europeu.