Mes de paraules

Les Oficines de Turisme de la Costa Brava lideren el rànquing de visitants de tot Catalunya

Oficines de Turisme de Roses
Oficina de Turisme de Roses

Estadístiques de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya

Oficines de TurismeEn el darrer número del butlletí FullTurisme de la Generalitat de Catalunya s’analitzen les dades del gestor estadístic de les oficines de turisme, explotades per la Direcció General de Turisme del Govern català, dels dos primers mesos d’aquest any 2013, gener i febrer.

Cal recordar que aquestes dades contemplen les persones que han visitat les oficines de turisme que utilitzen el gestor estadístic de la Direcció General de Turisme.

El nombre total d’enquestes d’aquests dos primers mesos de l’any ha estat de 25.428, repartides entre 64 oficines que han introduït dades al gestor estadístic.

Aquest nombre total d’enquestes permeten situar les Oficines de Turisme de la Costa Brava se situen en el primer lloc en quant a la quantitat de visitants que han passat per les seves instal·lacions, i poder fer, així, el qüestionari.

La distribució d’aquestes 25.428 enquestes per marca territorial és la següent:

Oficines de Turisme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Durant els mesos de gener i febrer les oficines de turisme han rebut visitants de 110 països, i les 15 procedències principals són les següents:

País de procedència %
CATALUNYA 46,25%
RESTA D’ESPANYA 16,79%
ITÀLIA 6,96%
FRANÇA 5,70%
REGNE UNIT 5,03%
ALEMANYA 3,93%
PAÏSOS BAIXOS 2,96%
ESTATS UNITS D’AMÈRICA 1,32%
ARGENTINA 1,30%
RÚSSIA 1,04%
BÈLGICA 0,83%
POLÒNIA 0,71%
JAPÓ 0,62%
DINAMARCA 0,46%
XINA 0,46%

Es pot veure com el 53% dels visitants de les oficines de turisme corresponen a turisme domèstic. En les estadístiques globals del 2012 el turisme resident representava el 45%. Aquest increment es podria explicar perquè gener i febrer són uns mesos de no tanta recepció de turisme estranger.

Si ens fixem en els segments turístics, la informació sol•licitada referent al turisme cultural segueix sent la principal:

Oficines de Turisme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pel que fa a la tipologia del visitant de les oficines de turisme, en funció de l’edat:

Oficines de Turisme

 

 

 

 

 

 

 

 

Del gènere:

Oficines de Turisme

 

 

 

 

 

 

 

 

I, finalment, de la companyia amb la qual fa la visita:

Oficines de Turisme

 

 

 

 

 

 

 

 

Per acabar amb el resum de les dades dels visitants de les oficines de turisme dels mesos de gener i febrer, analitzem el motiu de la visita:

Oficines de Turisme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relació d’oficines que utilitzen el gestor estadístic per marca turística

Barcelona: OTC Barcelona (Palau Robert) i Badalona
Catalunya Central: Rupit i Pruit, Calaf i Prats de Lluçanès
Costa Barcelona: OTC Aeroport de Barcelona, Sitges, Sant Sadurní d’Anoia, Cubelles, Malgrat de Mar, Canet de Mar, Terrassa, Alella, Arenys de Mar, Santa Maria de Palautordera, La Garriga, Sant Celoni, Rubí, Calella, Castelldefels, Alt Penedès, Costa del Maresme, Vilanova i la Geltrú, Sant Pol de Mar i Caldes de Montbui
Costa Brava: OTC Girona, OTC Aeroport de Girona, Hostalric, Vilabertran, Girona (municipal), la Bisbal d’Empordà, Blanes, Palafrugell i Tossa de Mar
Costa Daurada: OTC Tarragona, OTC Aeroport de Reus, CIT Vendrell, Mont-roig del Camp, Cornudella de Montsant, el Catllar, Altafulla i Prades
Pirineus: Parc Fluvial del Llobregat, Berguedà, la Pobla de Lillet, la Vall d’en Bas, Vall de Camprodon, Esterri d’Àneu, Isona i Conca Dellà, Pallars Sobirà i Baix Pallars
Terres de l’Ebre: l’Ametlla de Mar, Tortosa, Terra Alta, Gandesa, Godall i la Sénia
Terres de Lleida: OTC Lleida, OTC Lleida (Seu Vella), OTC Aeroport d’Alguaire, Guissona, Agramunt i Balaguer
Val d’Aran: Val d’Aran