Mes de paraules

Maverick Viñales: “El meu objectiu per aquesta segona temporada en Moto GP és estar entre el sis primers en cada carrera”

Maverick Viñales
Maverick Viñales al Club de Tennis de Roses en un esmorzar organitzat pel seu Club de Fans

Després de proclamar-se rookie de l’any, Viñales inicia el que serà el seu segon any en Moto GP amb l’objectiu de situar-se en el top 6 en cada gran premi

Maverick Viñales
Maverick Viñales quan va ser-hi l’any passat al Club de Tennis  Roses en un esmorzar organitzat pel seu Club de Fans

Després de dos mesos sense poder pujar a la seva Suzuki a causa de l’aturada hivernal, Maverick Viñales tornarà a gaudir de la seva GSX-RR a partir de demà dilluns en Sepang (Malàisia), escenari dels primers tests de Moto GP 2016. El vigent rookie de l’any de la categoria regna s’ha preparat a consciència durant aquests mesos per iniciar en excel·lents condicions una temporada en la qual es marca com a objectiu el Top 6.

El pilot del Team Suzuki Ecstar comenta en aquesta entrevista com ha entrenat durant aquesta aturada, els nombrosos canvis en el reglament de la categoria regna per a aquesta temporada i les seves sensacions i ambicions de cara a la seva segona temporada en Moto GP.

Han estat dos mesos sense poder pujar-te a la Suzuki, com t’has preparat per a aquesta segona temporada en Moto GP?
“He entrenat molt dur físicament, tant en el gimnàs com fent motocròs, un esport que faig com ‘hobbie’, però que em serveix també per entrenar. Aquests han estat bàsicament els dos pilars de treball d’aquest hivern”.

Alguns pilots es decanten pel dirt-track o supermotard, per exemple, per què esculls el motocròs per entrenar-te?
“En primer lloc, el MX és un dels meus esports favorits. És una disciplina que, a part de treballar el físic, em serveix per preparar-me mentalment. És dur i el que m’agrada més és com canvia la pista d’una volta a una altra. Has d’estar pensant en tot moment damunt de la moto, i segur que ens anirà molt bé per la MotoGP”.

En quin aspecte t’ajuda al manillar d’una Moto GP?
“És cert que són dues formes de pilotar diferents, però la manera d’actuar i pensar damunt de la moto és molt similar”.

També t’hem vist pilotar sobre gel, com va ser aquesta experiència? Què treballes en aquestes condicions?
“Ja és la segona vegada que vaig a Finlàndia i faig moto de neu. Sembla que hagi de ser una superfície molt lliscant, però s’utilitzen uns pneumàtics específics amb els quals aconsegueixes molta adherència. Pots inclinar molt la moto, així que malgrat ser un esport dur, et diverteixes molt”.

Fa un parell de setmanes vas estar a casa de Valentino Rossi. Què et van semblar les seves instal·lacions i quin ambient es respira?
“Es respira molt bon ambient, és molt divertit. Valentino té allí un circuit enorme, molt bonic i crec que es diverteix molt rodant allí. És una mica estrany rodar allí, perquè és totalment diferent al dirt-track, al motocròs, no té gens a veure, però els amants de les motos com nosaltres ens ho passem molt bé”.

Encara falta molta pretemporada, però al novembre ja es van realitzar alguns tests. Què objectius et marques en la teva segona temporada en Moto GP?
“Aquest any, tant Suzuki com jo tenim objectius més ambiciosos: ens agradaria estar entre els sis primers en cada carrera. Penso que és un bon objectiu, encara que segur que serà difícil d’aconseguir-ho, però estic molt motivat”.

Aquesta temporada s’introdueixen importants canvis en la categoria regna, els més importants: el canvi a Michelin i la centraleta electrònica Magnetti Marelli. Com va ser la primera presa de contacte amb la nova moto? Creus que els canvis en el reglament us poden ser favorables?
“Mai es pot dir que aquests canvis ens vagin a ser favorables, ja que al final tots comencem des de zero amb uns pneumàtics i una electrònica nova, i cadascun té la seva evolució. Tots començarem des de la mateixa base. La nostra primera presa de contacte amb els Michelin ha estat molt positiva, mentre que en els últims test a Malàisia, vam provar algunes voltes amb la nova electrònica i no em va desagradar, al contrari, em va agradar bastant”.

En els test de novembre vas estrenar el seamless (sistema que permet canviar de velocitat més ràpidament), què esperes de la Suzuki que et trobaràs la setmana que ve, també a Malàisia?
“Sobretot, espero una moto amb més potència. Aquesta pretemporada ja comptarem amb una moto que s’ha evolucionat al llarg de tot un any de competició, així que a diferència de l’any passat, podrem treballar en altres aspectes. Me’n recordo que la passada pretemporada, em vaig haver de dedicar molt a treballar amb els pneumàtics, nous per a mi, i la posada a punt. A partir de la setmana que ve, ens centrarem ja en l’electrònica. Encara que solament hagi realitzat dues proves amb els Michelin crec que ja els conec bastant, així que ens podrem centrar en altres temes”.

És cert que s’han realitzat poques jornades d’entrenaments amb el nou reglament, tot i així, com t’imagines aquest Mundial de Moto GP 2016? Preveus més igualtat?
“Tots tenim el mateix reglament, així que tots partim des de les mateixes condicions. El que evolucioni més la seva moto és el que estarà davant, així que crec que haurem de ser intel·ligents, en treballar el màxim cada dia per estar més endavant que l’any passat. Crec que amb els canvis que es proposen aquest any, la competició pot estar més igualada”.