Mes de paraules

Més de 300 propostes han presentat els vilatans als Pressupostos Participatius de Roses

Pressupostos Participatius de Roses
147 propostes s'han dipositat a les bústies instal·lades a l'Ajuntament, a la Biblioteca i a l'Oficina de Turisme de Roses

La quantitat de propostes presentades al Pressupostos Participatius de Roses gairebé ha duplicat els de l’any passat

Pressupostos Participatius de Roses
147 de les propostes s’han dipositat a les bústies instal·lades a l’Ajuntament, a la Biblioteca i a l’Oficina de Turisme de Roses / Foto: arxiu

La primera fase dels Pressupostos Participatius s’ha tancat amb èxit de resposta per part dels veïns i veïnes, que han fet arribar a l’Ajuntament més de 300 propostes d’inversió. En concret, s’han recollit 147 propostes a les bústies instal·lades al SAC (Servei d’Atenció al Ciutadà), a la Biblioteca municipal i a l’Oficina de Turisme; i 167 propostes enviades a través del formulari de participació que es troba a la web  de tudecideixesroses.cat.

Una quantitat de propostes que duplica gairebé les presentades l’any passat, quan van ser 177, que ve donada, segons el regidor d’Hisenda, Marc Danés, “perquè la gent veu que les seves aportacions al final es fan realitat tot i que els projectes de l’any passat no s’han executat, però estan endegats i en els propers mesos es veurà sobre el terreny com seran”.

Aquest procés participatiu permet a la ciutadania proposar i escollir com invertir fins a 300.000 euros del pressupost municipal del 2019, que “és un altre dels motius pels quals s’han presentat més propostes en veure que l’Ajuntament dona més marge de maniobra a la ciutadania per a que els seus projectes puguin ser una realitat.

Un cop acabada la fase de recollida de propostes, els tècnics de l’Ajuntament les estudiaran per tal que compleixin els requisits i poder ser considerades vàlides. Aquests requisits són que els projectes siguin de competència municipal, siguin viables tècnicament i econòmica, responguin a una necessitat concreta i col·lectiva, i que siguin efectivament una inversió. L’Ajuntament crearà una comissió tècnica que s’encarregarà d’avaluar totes aquestes propostes, i emetrà un informe amb les que passaran a la següent fase, així com les explicacions de perquè s’han descartat les altres propostes ciutadanes.

D’aquesta manera, durant el mes de juny es desenvoluparà la segona fase del procés participatiu, i tindrà lloc el Fòrum Ciutadà de Priorització. En aquest esdeveniment els rosincs i rosinques hauran de seleccionar un nombre determinat de projectes, que es sotmetran a votació popular en la fase final. En l’edició anterior hi van haver un total de 39 propostes finalistes.