Mes de paraules

Nou acord institucional per a potenciar el tràfic de creuers a Roses i Palamós

Acord institucional ports de Roses i Palamós
D'esquerra a dreta, Montse Mindan, Narcís Coll, Albert Vancells, Ricard Font, Lluís Puig i Marta Felip

L’acord marc ha d’impulsar una línia de treball conjunta per a captar noves companyies, fidelitzar navilieres i posicionar els ports de Roses i Palamós i la seva destinació turística en la ruta de les línies de creuers

Acord institucional ports de Roses i Palamós
D’esquerra a dreta, Montse Mindan, Narcís Coll, Albert Vancells, Ricard Font, Lluís Puig i Marta Felip

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat i president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, ha signat aquest dissabte un nou acord per a promoure els creuers de Palamós (Baix Empordà) i Roses (Alt Empordà), juntament amb la vicepresidenta del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Marta Felip; l’alcaldessa de Roses, Montserrat Mindan; l’alcalde de Palamós, Lluís Puig; el vicepresident de la Cambra de Comerç de Palamós, Albert Vancells, i en representació de la Cambra de Comerç de Girona, Narcís Coll.

El nou acord institucional ha de promoure els ports de Palamós i Roses i les seves destinacions turístiques entre la indústria creuerística arreu del món. L’acord tindrà una vigència de quatre anys, un temps per a que els dos ports i els seus destins continuïn col·laborant estretament per a augmentar el nombre de companyies i escales, consolidar les línies de creuers que ja visiten aquests ports i fomentar l’oferta turística.

El secretari d’Infraestructures ha destacat l’important retorn econòmic que tindran les accions promocionals que es faran.   “Els 70.000 euros invertits en promoció generaran un impacte econòmic de 2 milions al territori aquesta temporada” i ha afegit que “aquest és un acord continuista que posa en valor els dos ports i les seves destinacions arreu del món”. El president de Ports també ha avançat que està previst que aquesta temporada arribi el passatger número 300.000 a les instal·lacions de Palamós.

Creació de la marca Costa Brava

L’edició d’aquest conveni es va iniciar amb Palamós l’any 2010 i Roses es va incorporar l’any 2011. Un any després, el 2012, es va crear la marca Costa Brava Cruise Ports per a unificar la promoció conjunta dels dos ports i els seus destins turístics davant la indústria internacional de creuers. Amb aquest acord la marca surt reforçada per a posicionar-se més en el sector.

L’acord fixa l’elaboració d’un Pla d’accions anual, d’acord amb l’estratègia de màrqueting definida per les institucions signants de l’acord, per a que les línies de treball establertes potenciïn l’activitat de creuers a Palamós i Roses i aportin més turisme a la Costa Brava. El Pla d’accions per a la temporada 2016 disposa d’un pressupost de 70.000 euros i es preveuen les principals actuacions següents:

  • Fer accions destinades a captar noves companyies i consolidar les existents per a incrementar el tràfic de creuers
  • Participar amb els dos ports i els seus destins als principals fòrums del sector. En aquest context,  Palamós i Roses van participar a la fira internacional més important del sector  “Seatrade Cruise Shipping”, el març passat als Estats Units, i el setembre pròxim es participarà a la fira de creuers de la Mediterrània “Seatrade Cruise Med”, que se celebrarà a Tenerife, entre d’altres esdeveniments
  • Organitzar viatges per familiaritzar i donar a conèixer els ports i la seva àrea d’influència
  • Incentivar la creació de productes i activitats per oferir als turistes de creuers una experiència més àmplia del territori
  • Realitzar accions per a copsar possibles necessitats en la destinació en el desenvolupament de l’activitat de creuers
  • Dissenyar i organitzar jornades i seminaris de sensibilització i formació en matèria de turisme de creuers amb associacions i organismes

A més d’aquest acord, el port de Palamós actualment ocupa la vicepresidència del ports petits dins la Junta directiva de Medcruise (Associació dels ports amb tràfic de creuers a la Mediterrània). El fet de ser part de la directiva de Medcruise enforteix la posició i afavoreix la promoció dels ports de la Costa Brava en el sector de creuers.