Mes de paraules

Recomanacions de l’Oficina del Consumidor per a les compres de la campanya de Nadal i Reis

Entre d’altres mesures, es recomana des de l’Oficina del Consumidor, planificar  les despeses i comparar els preus i la qualitat del productes a adquirir

Agència Catalana de ConsumDes de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor, de forma coordinada amb l’Agència Catalana del Consum, es fan públiques un conjunt de recomanacions, adreçades a tots els consumidors en general, a tenir en compte durant la campanya de les festes de Nadal i Reis amb l’objectiu d’afavorir un consum responsable i adquirint productes de proximitat.

En aquest sentit es recorda el següent:

  • Planifiqueu les vostres compres
  • Feu una llista de les compres que s’ajusti al vostre pressupost.
  • Compareu els preus i la qualitat dels productes i dels serveis.

  • Compreu amb antelació, trobareu millors preus.

  • Informeu-vos sobre els possibles canvis i devolucions.

  • Tingueu cura de l’entorn:

-Afavoriu el consum de proximitat: consumireu amb més garanties de seguretat i qualitat i reduireu els costos energètics de transport.

-Si compreu un arbre de Nadal, busqueu l’etiqueta que garanteix l’origen i la sostenibilitat de la plantació de la qual procedeix.

  • Recordeu, a més, que les joguines fetes amb materials renovables (fusta, cartró) tenen, usualment, un impacte ambiental més baix.
  • Recicleu:

-Les joguines que no feu servir.

-Els embolcalls de les compres.

-L’avet de Nadal.

-Les piles, o utilitzeu-ne de recarregables.

  • Conserveu:

-Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.

-Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hàgiu revisat la compra: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.

-En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Alt Empordà.