Loading...
You are here:  Home  >  Actualitat  >  Current Article

Recomanacions de l’Oficina del Consumidor per a les compres de la campanya de Nadal i Reis

Per   /   05/12/2018  /   No Comentat

Entre d’altres mesures, es recomana des de l’Oficina del Consumidor, planificar  les despeses i comparar els preus i la qualitat del productes a adquirir

Agència Catalana de ConsumDes de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor, de forma coordinada amb l’Agència Catalana del Consum, es fan públiques un conjunt de recomanacions, adreçades a tots els consumidors en general, a tenir en compte durant la campanya de les festes de Nadal i Reis amb l’objectiu d’afavorir un consum responsable i adquirint productes de proximitat.

En aquest sentit es recorda el següent:

  • Planifiqueu les vostres compres
  • Feu una llista de les compres que s’ajusti al vostre pressupost.
  • Compareu els preus i la qualitat dels productes i dels serveis.

  • Compreu amb antelació, trobareu millors preus.

  • Informeu-vos sobre els possibles canvis i devolucions.

  • Tingueu cura de l’entorn:

-Afavoriu el consum de proximitat: consumireu amb més garanties de seguretat i qualitat i reduireu els costos energètics de transport.

-Si compreu un arbre de Nadal, busqueu l’etiqueta que garanteix l’origen i la sostenibilitat de la plantació de la qual procedeix.

  • Recordeu, a més, que les joguines fetes amb materials renovables (fusta, cartró) tenen, usualment, un impacte ambiental més baix.
  • Recicleu:

-Les joguines que no feu servir.

-Els embolcalls de les compres.

-L’avet de Nadal.

-Les piles, o utilitzeu-ne de recarregables.

  • Conserveu:

-Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.

-Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hàgiu revisat la compra: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.

-En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Alt Empordà.

    Print       Email

Doneu la vostra opinió

You might also like...

IV Ruta de les Tapes de Roses i el vi DO Empordà

L’alta gastronomia es donarà cita a la IV Ruta de les Tapes de Roses i el vi DO Empordà

Read More →
%d bloggers like this: