Roses participa en la 8ª edició de ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’

Barris antics

‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’, campanya per dinamitzar el comerç de proximitat en la que  enguany hi participen 37 municipis de tot Catalunya, 2005 comerços i 40 associacions de comerciants

Barris anticsDes del passat dia 1 i durant tot el mes de juny, Roses participa en la campanya ‘Comprar al barri té premi’ impulsada per la Xarxa de Barris amb Projectes, i que té per objectiu dinamitzar el comerç en els nuclis antics dels municipis, recuperar el comerç de proximitat i promoure el coneixement del patrimoni local i del territori.
En l’edició d’enguany, la vuitena que s’organitza, participen un total de 37 municipis de tot Catalunya, 2005 comerços i 40 associacions de comerciants.

A Roses, són un total de 31 els establiments adherits a aquesta campanya, consistent a premiar a clients i comerciants. El comprador, per cada compra que realitza en un establiment adherit, rep una butlleta per participar en el sorteig del barri on està situat el comerç. Per la seva banda, cada municipi aporta tants premis com poblacions hi participen, basats en experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles, lots de productes típics, etc.

D’aquesta manera, els 37 guanyadors o guanyadores resultants del sorteig de cada municipi, podran gaudir de les 37 experiències aportades per les diferents poblacions, que també ofereixen un premi per a un comerciant. Entre clients i comerciants adherits a la  campanya es repartiran doncs, en conjunt, 1.406 experiències valorades en 117.800 euros per visitar i conèixer cadascun dels municipis organitzadors.

En el cas de Roses, el premi consistirà en una estada d’una nit per a 2 persones durant la celebració del Festivalet de Roses, concretament la nit del 10 de novembre, així com les visites a la Ciutaddella de Roses i al Castell de la Trinitat.

Xarxa Barris Antics, des de l’any 2004

La Xarxa de Barris Antics amb Projectes està formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris en el nucli antic i fan aquesta campanya amb l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat, per millorar la qualitat de vida i la cohesió social, i per donar a conèixer els 37 municipis: cultura, patrimoni, gastronomia, paisatge, i tradicions entre altres. Aquesta és la vuitena edició i el nombre de comerços adherits s’ha incrementat cada any des que es va iniciar l’any 2011.

L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu lloc referent dins del municipi. A partir d’aquest treball conjunt va néixer el 2011 la primera campanya de ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’, premiada l’any 2017 amb el premi Copa España Creativa en valorar el jurat el model de cooperació i autogestió emprats.

Des de la seva creació, l’any 2004, el Fons de foment del Programa de barris ha destinat 4,7 M€ a la promoció comercial i a la dinamització de l’activitat econòmica en els barris antics on s’hi desenvolupa un projecte d’intervenció integral. Això a permès, al total de municipis que les realitzen, invertir 8,8 M€ en la millora de l’economia i en la promoció del patrimoni local.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *