Mes de paraules

Roses proposa que els restaurants s’impliquin en reduir el malbaratament alimentari

Remenja'mmm
En aquesta taula la bossa que s'oferiran als comensals per emportar-se cap a casa el menjar que els ha sobrat

La campanya permetrà als restaurants donar un valor afegit al seu servei permetent als clients emportar-se cap a casa el menjar que no han consumit 

Remenja'mmm
En aquesta taula la bossa que s’oferirà als comensals per emportar-se cap a casa el menjar que els ha sobrat

Entre un 4 i un 10% dels aliments que entren a un restaurant acaben a les escombraries. És a dir, es produeix un malbaratament alimentari. Però, no només es deu als excedents que es poden produir durant l’elaboració dels plats a la cuina, sinó que també, i en una gran part, quan el menjar ja és taula, i els comensals no s’ho mengen tot.

Així, l’Ajuntament de Roses vol que “els restaurants s’impliquen en la sensibilització  conscienciació, tant dels consumidors com dels treballadors del propi establiment per tal de reduir aquest malbaratament alimentari”, ha manifestat el regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Fèlix Llorens. I per això, Roses s’ha sumat a la campanya ‘Remenja’mmm’ impulsada per la Fundació prevenció residus i consum Rezero.

Poder emportar-se el menjar que sobra cap a casa

Aquesta campanya es porta a terme a nivell de Catalunya, i la solució per reduir aquest malbaratament és que els restaurants ofereixen un envàs atractiu als comensals (vegeu foto) per  normalitzar l’hàbit d’agafar el menjar i la beguda que el client no s’ha acabat, que per motius obvis no és pot tornar a servir, i emportar-se’l cap a casa.

En aquest sentit, “volem implicar als restaurants a la campanya per a que ofereixen aquest servei als seus clients, el qual serà un valor afegit del propi establiment en permetre als seus clients poder emportar-se el menjar que no s’han menjat, i aconseguir així un reaprofitament alimentari”, ha assenyalat Llorens. 

Campanya que s’iniciarà al juliol

Així, durant el mes de juliol es visitarà els restaurants de Roses que podrien estar interessats a participar en la campanya, per tal d’informar-los.
Els establiments que s’adscriguin i col·laborin amb la iniciativa, rebran un kit de materials, que consisteix en 100 bosses de paper, un adhesiu acreditatiu per a la porta de l’establiment i un tríptic amb consells de bones pràctiques per al sector de la restauració.