Mes de paraules

Roses també va celebrar el Dia de l’Educació Física al Carrer gràcies al Centre Escolar Empordà

Dia de l'Educació Física al Carrer
Els alumnes del Centre Escolar Empordà de Roses durant el Dia de l'Educació Física al Carrer

Gairebé 200 alumnes del Centre Escolar Empordà de Roses van participar el passat dimarts en la setena edició del Dia de l’Educació Física al Carrer, que va coincidir Dia Mundial de l’Activitat Física

Dia de l'Educació Física al Carrer
Els alumnes del Centre Escolar Empordà de Roses durant el Dia de l’Educació Física al Carrer

El passat  25 d’abril de 2017 es va celebrar arreu de l’Estat espanyol el VII Dia de l’Educació Física al Carrer (DEFC). Una iniciativa sorgida del COLEF (Col·legi de Llicenciats en Educació física) d’Astúries i que s’ha anat escampant per arreu. De fet, Catalunya va ser la segona ocasió en la que hi va participar i, enguany, Roses, mitjançant 174 alumnes de 1r i de 5è de Primària i de 2n d’ESO del Centre Escolar Empordà, que a instàncies dels professors d’Educació Física del centre educatiu, es van desplaçar a la plaça Catalunya i la platja Nova per practicar diferents esports i jocs.

“S’ha fet coincidir amb el Dia Mundial de l’Activitat Física per promoure una sèrie de valors entre els estudiants com són la col·laboració, la cooperació, l’empatia”, va explicar el professor d’Educació Física, Pere López.

Un dels principals objectius de la jornada és posar de manifest la importància de “conscienciar a la societat de la necessitat que l’educació física formi part del currículum educatiu, i sigui una part important perquè només en temes de salut a la llarga es poden evitar una despesa sanitària molt més elevada”, va assenyalar López.

Dins d’aquesta jornada el que es pretén és mostrar una Educació Física més actual, que sigui integradora, variada i divertida, per això, els alumnes, dividits en 8 equips entre la plaça Catalunya i la platja Nova van dur a terme diferents jocs, com el del paracaigudes, el de pedres al cabàs, els paquets, estirar la cua, curses de sacs, la cadena, passar l’aro per la rotllana i el ‘Jan Quen Po’.

En definitiva, van ser jocs tradicionals barrejats amb d’altre més actuals per tal de treballar diferents habilitats com la estratègia o l’organització dels diferents grups “i, sobretot, que els alumnes sentin que treballen de manera integradora i integral amb diferents edats, ja que el nostre objectiu és que els estudiants aprenguin a col·laborar entre ells, que és molt important a la nostra societat”, va cloure el professor Pere López.