Mes de paraules

El sector turístic de Roses coincideix en afirmar que la imatge de la Vila s’ha de millorar per atraure el turisme

Pla de Màrqueting Turístic
Sessió del Pla de Màrqueting Turísitc amb representants del turisme de Roses

En la darrera sessió del Pla de Màrqueting Turístic el sector turístic va coincidir que abans de portar a terme accions de cares al turisme s’han de solucionar problemes com el del top manta

Pla de Màrqueting Turístic
Sessió del Pla de Màrqueting Turísitc amb representants del turisme de Roses

L’Ajuntament de Roses, en el seu objectiu de millorar la Vila com a destinació turística de qualitat vol revisar i actualitzar el Pla de Màrqueting Turístic existent. Una revisió i actualització que es fa a través de la consultora Chias Marketing, la qual ha portat a terme diferents sessions amb els diferents agents implicats. L’última va tenir lloc el passat divendres, 17 de novembre, a l’equipament cultural de Ca l’Anita, i en la que van participar empresaris d’allotjament turístic, d’altres a organitzar activitats lúdiques, esportives i culturals, i agències de viatge.

I durant la sessió que va ser molt ben rebuda pels assistents, “ha estat súper interessant, perquè d’una vegada diferents entitats hem coincidit en què per trobar solucions hem de treballar tots junts”, va manifestar Ricardo Moraes, president de l’Associació de Comerciants de Santa Margarida i empresari turístic. Opinió que va compartir el gerent de Terraza Grup i president de Roses Comerç, Miquel Gotanegra, en assenyalar que “és molt positiu que se’ns convoqui i ens demani la nostra opinió”.

I tots dos, persones molt actives en la voluntat que Roses sigui una destinació turística d qualitat, van expressar la preocupació de la resta dels presents a la trobada a l’afirmar que “la problemàtica que més incideix en la imatge del turisme de Roses, i en la que ningú vol expressar-se i que arrosseguem des de fa anys, és el top manta, el qual no deixa millorar la imatge de Roses com a destinació turística”, va dir Moraes.

En aquest sentit, Gotanegra va anar més enllà en el seu discurs en afirmar que “la primera regla del màrqueting és tenir un producte de primer nivell, i a Roses ho tenim, però hi ha una part del producte que l’hem de millorar”, afegint que “el sector turístic ha estat molt crític amb els punts febles que fa molts anys que arrossega el municipi i que no se solucionen”. Problemes, segon el president dels comerciants de Roses “com és la regulació de l’aparcament o l’ocupació del passeig marítim, un dels més macos que hi ha la Mediterrània i pel qual és difícil passejar –referint-se implicatament al top manta-  que són més importants de solucionar abans que es facin accions de promoció fora de les nostres fronteres, perquè el volem és que la gent que ve a casa nostra torni, i actualment la gent que fa vacances a Roses durant  la temporada alta no està gens contenta del que veu”.

El dia anterior, dijous 16 de novembre, la consultora Chias Marketing va portar a terme durant al llarg del dia diferents sessions, també a Ca l’Anita, en la que van intervenir en cadascuna d’elles, els tècnics municipals, representants del sector del Comerç, dels sector de la Restauració i, per últim, els grups polítics municipals, dels quals, per cert, només van assistir els de l’equip de govern (PDeCAT i GdP), i el principal grup de l’oposició, ERC.