Mes de paraules

Sons del Món es consolida com el festival de vins de l’Empordà a la seva sisena edició

Festival Sons del Món
Panoràmica de La Ciutadella durant el concert

El festival Sons del Món 2013 tanca la seva sisena edició amb diverses xifres a destacar i a celebrar

Festival Sons del Món
Panoràmica de La Ciutadella durant el concert de Luz Casal

Per un costat, ha aconseguit una mitjana d’ocupació del 92,5%, la qual cosa significa un 20% més de públic respecte a l’edició del 2012. S’ha passat de 5.500 espectadors al 2012 a 6.600 al 2013

Els concerts de Vilabertran i Castelló d’Empúries han registrat un 100% d’ocupació i els de Roses, un 85%. L’augment de públic ve donat principalment per la incorporació de la nova seu a Castelló d’Empúries, l’augment d’activitats relacionades amb el món del vi i els rotunds sold outs dels concerts de Sílvia Perez Cruz, Carlos Núñez i Blaumut amb Joan Dausà. El concert de Manel va registrar un 85% d’ocupació, el de Los Chicos del Coro un 90% i el de Luz Casal un 87%.

Les accions d’apropament del festival al món del vi han estat un èxit

L’apropament i l’interès mutu del Sons del Món i el món del vi, està resultat una fòrmula no només d’èxit, sinó d’especialització i diferenciació respecte la resta d’oferta de festivals d’estiu de la zona. En aquest sentit, el valor afegit original del festival, que eren els maridatges de música i vi signats pel reputat sommelier Roger Viusà, han anat atraient a la indústria del vi, que s’ha bolcat en el festival. S’ha arribat a un acord amb el Patronat Turisme Costa Brava per promocionar la Ruta del vi DO Empordà. S’han programat tres activitats de presentació dels maridatges dels vins que han obtingut un 100% d’ocupació, al Museu d’Art Modern de Barcelona, a la Capella del convent de Santa Clara a Castelló d’Empúries i al celler La Vinyeta. I s’han establert relacions amb distribuidores, mitjans de comunicació especialitzats i demés empreses relacionades amb el vi.

Així doncs, es pot afirmar que amb aquesta edició, Sons del Món s’ha consolidat com la referència musical de la proposta enoturística de l’Empordà. Al llarg dels concerts s’han servit més de 3.500 copes de vi de la DO Empordà que significa un increment del 35% en la venda de vi respecte a l’edició de l’any passat.