Mes de paraules

Territori i Sostenibilitat adjudica les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim

Desdoblament de la C-260 a Vilatenim
Imatge vitual de com quedarà la C-260 al seu pas per Vilatenim / arxiu

Les obres comptaran amb un pressupost de 8,8 MEUR i començaran el setembre vinent, amb un termini de 15 mesos

Territori i Sostenibillitat
Imatge virtual de com quedarà la C-260 al seu pas per Vilatenim / arxiu

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de desdoblament de l’últim tram que quedava per desdoblar de la carretera C-260, d’uns 750 metres de longitud, al seu pas pel nucli de Vilatenim, al terme municipal de Figueres. Els treballs s’han adjudicat per un import de 8,8 MEUR a unió temporal d’empreses formada per Copisa Constructora Pirenaica i Obras, Pavimentos e Instalaciones.

Sumant-hi el pressupost previst per a les expropiacions, la inversió per a l’obra sumarà més de 17 MEUR. Es preveu que les obres comencin el setembre vinent amb l’execució dels dos nous vials urbans al sud i el nord de Vilatenim i tinguin una durada de 15 mesos.

La C-260, que uneix Figueres i Roses, registra una mitjana anual d’entre 21.000 i 24.000 vehicles/dia, i pot arribar als 43.000 vehicles/dia durant l’agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d’entrada a la ciutat de Figueres, amb l’execució d’una via amb les característiques adients de capacitat i seguretat, tot respectant el seu entorn urbà.

L’actuació preveu el desdoblament del tram de la C-260 des de l’enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim, on s’inicia el tram ja desdoblat:

  • El tronc central està format per dos carrils de 3,20 metres amb voral interior d’1 metre i voral exterior d’1,5 metres. La mitjana formada amb barreres rígides de formigó (New Jersey) tindrà 1,6 metres.
  • A cada costat del tronc es preveu la formació d’unes calçades laterals. Cada calçada lateral se separa del tronc mitjançant un espai enjardinat d’1,6 metres delimitat per vorades (en la calçada lateral nord i en la zona més propera a la rotonda la mitjana enjardinada s’eixampla fins als 3 metres d’amplada). Les calçades laterals tindran 6 metres d’amplada. D’aquests 6 metres, 4 corresponen al carril de circulació i 2 als aparcaments. A partir de la calçada lateral es formaran les voreres.
  • Es construirà una passera sobre la carretera per possibilitar que els vianants puguin travessar-la. La passera se situa a continuació del carrer Baladres, relativament a prop de la rotonda final. Tindrà un tram central de 24 metres de longitud i dos laterals de 18 i 14 metres. L’amplada de la passarel·la serà de 3,6 metres, dels quals 1,8 tindran un paviment de fusta i els altres 1,8 tindran paviment sintètic. Es formaran rampes i escales a cada costat de la passera.

Dos vials urbans completen l’actuació

A més del desdoblament de la C-260, l’actuació inclou la formació de dos vials urbans propers: el Vial sud i el Vial nord.

El Vial sud discorre paral·lel a la C-260 i relativament proper al riu Manol. Connecta el sud de Vilatenim amb la zona industrial situada a l’altre costat de l’N-II. Servirà per connectar directament Figueres amb Vilatenim, sense haver de passar per l’enllaç actual de l’N-II que pot arribar a nivells de congestió.

Estarà format per:

  • Una rotonda en la part inicial (rotonda del Far d’Empordà). Correspon a l’encreuament del carrer Parc del Manol amb el carrer de Can Lei, la carretera del Far i la prolongació del carrer Itàlia. La rotonda tindrà un diàmetre exterior de 30 metres amb una calçada anular de 8 metres.
  • Un vial d’uns 550 metres de longitud format per 2 carrils de 3 metres i un aparcament de 2 metres. A més, es preveu a un costat una vorera de 2 metres i a l’altre costat una zona enjardinada de 2 metres i un carril bici de dos metres.
  • Un pas sota l’N-II. Tindrà una amplada total lliure de més de 14 metres formada per dos carrils de 3 metres, una vorera de 2’75 a 3 metres i l’altra vorera de 6,1 a 6,95 metres. La longitud serà de 41,6 metres.

El Vial nord és sensiblement perpendicular a la C-260, i paral·lel a l’N-II. Se situa a l’inici de l’actuació i permet donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Tindrà una longitud d’uns 240 metres. Estarà format per un sol carril de 4 metres i una vorera de 2 metres.

Territori i Sostenibilitat