Mes de paraules

100.000 pebrots contra el càncer

Els dies 3 i 4 de febrer 450 establiments Condis de Catalunya distribuiran 50.000 bosses amb dos pebrots solidaris cadascuna a un preu simbòlic d’1,5 euros, amb la col·laboració de més de 600 voluntaris de tota Catalunya

Posem-li pebrots al càncerAvui s’ha presentat la III edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, impulsada per les entitats de la FECEC – Junts contra el càncer i Condis Supermercats, que compta amb la col·laboració de més de 600 voluntaris de tota Catalunya. La iniciativa es desenvoluparà demà divendres i dissabte, 3 i 4 de febrer, als 450 establiments Condis de Catalunya, coincidint amb el Dia Mundial contra el Càncer (4 de febrer).

I la Fundació Roses Contra el Càncer participa per tercer any consecutiu en aquesta campanya solidària

Aquest any col·laboren a Roses una cinquantena de voluntaris que oferiran les bosses de pebrots solidàries als clients del supermercat Condis de l’Avinguda Gran Via de Pau Casals, 178 de Roses.

Xantal Llavina, Quim Masferrer, Manel Esteller i Francesc Mauri apadrinen “Posem-li pebrots al càncer”

A l’acte de presentació també hi ha participat el vicepresident primer de la FECEC i director d’Oncolliga, Francesc Viñas, i la Consellera Delegada de Condis, Pilar Condal, destacant que la periodista Xantal Llavina, l’actor i presentador Quim Masferrer, l’investigador Manel Esteller, director del programa d’Epigenètica i Biologia del Càncer de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (IDIBELL), i el meteoròleg Francesc Mauri apadrinen enguany la campanya  “Posem-li pebrots al càncer”. Padrins que capitanejats per Llavina i Masferrer han preparat una recepta solidària: una coca de recapte amb el pebrot com a principal ingredient.

“Posem-li pebrots al càncer” té com a objectiu fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC. Les aportacions recollides es destinaran íntegrament a projectes de suport i atenció als malalts oncològics i les seves famílies.

Per tal d’aconseguir una bona recaptació es distribuiran 50.000 bosses que els més de 600 voluntaris participants oferiran, demà i dissabte, una bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell -que aporta la companyia Bio Poniente-, col·laboradora de la campanya- a canvi del preu simbòlic d’1,5 euros.

Dia Mundial Contra el Càncer

Coincidint amb la celebració del Dia Mundial Contra el càncer, la Fundació també organitza una activitat al Teatre Municipal de Roses el dissabte dia 4 de febrer a les 18 hores, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Roses.

Serà un acte gratuït de record i suport als malalts de càncer i les seves famílies, on es podrà gaudir, a més, de l’actuació musical de l’Oscar Bretau i l’Arnau Janer, cantants de l’últim “Oh! Happy Day”, i que seran els encarregats d’amenitzar la vetllada. Un acte que enregistrarà la productora Almanegra Audiovisual per tenir un record d’aquest Dia Mundial Contra el Càncer.

Condisline.com també oferirà pebrots solidaris

Els usuaris del súper online “Condisline.com” podran adquirir la seva bossa de pebrots solidaris durant els dies 3 i 4 de febrer. Com a anteriors edicions, està previst que la campanya tingui una important difusió a les xarxes socials. D’aquesta forma, els ciutadans estan convidats a pujar les seves fotografies amb la bossa de pebrots tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis (@condislife), amb el hasthtag #pebrotscancer, així com a l’Instagram de Condislife.

Aquesta acció se suma a altres iniciatives que es desenvolupen amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer, seguint el codi europeu, dirigit a prevenir la malaltia (http://cancer.gencat.cat/ca/ciutadans/prevencio/codi_europeu/).

El voluntariat que col·labora en la iniciativa prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses: La Caixa, Kern Pharma, SAGE, Creu Roja, Universitat de Barcelona, entre d’altres. En paral·lel, cal afegir que Condis també fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punt de venda i des de la plataforma central.