500 pel·lícules a concurs al 32è Festival de Cinema de Girona

Fotograma de la pel·lícula Windmills-Still, que es presenta al 32è Festival de Cinema de Girona

El Festival de Cinema de Girona ha doblat aquest any el nombre de pel·lícules que hi participen en relació a l’edició del 2019 i s’ha passat de 241 a unes 500 seleccionades, provinents d’una cinquentena de països

El 32è Festival de Cinema amb les noves restriccions per la pandèmia de la Covid-19  decretades pel Govern de la Generalitat ha hagut de suspendre les projeccions previstes del 3 al 7 de novembre als cinemes Albèniz, que estaven dedicats íntegrament al Festival, i les previstes a la Fundació Valvi. Tot i això, es manté el concurs i els premis, que decidirà els jurats de cadascun dels apartats, formats per cineastes, músics, productors, compositors i representants de professions diverses. En l’apartat infantil i juvenil, el jurat el formaran els 4.227 nois i noies fins a 16 anys que decidiran quatre guanyadors, un per cada grup d’edat.
El Palmarès es farà en un acte online el dissabte 7 de novembre i està previst organitzar el desembre un esdeveniment especial de projeccions als Albèniz, si les circumstàncies ho permeten.

Entre els apartats, s’inclou el Powerful women, amb la dona en el centre d’atenció. Més concretament, “a les superdones de la vida quotidiana”. Dins l’anomenat Powerful women hi ha sis pel·lícules: Matriochkas, un curtmetratge belga dirigit per Bérangère Mc Neese, que tracta de la vida d’una jove adolescent, i que va ser elegit millor curt de ficció al seu país; Sex Talk, dirigida per Patricil Complex, de Barcelona, centrada en la temàtica de la intimitat i la sensualitat que van pujant de to per mitjà d’una xerrada; el curtmetratge espanyol The will be monsters, dirigit per Carlota Pereda (Goya al millor curtmetratge de ficció el 2019); Traslasierra, procedent dels Països Baixos i dirigit per Raquel Kurpershoek (guanyadora de la tercera edició del concurs Made in Huelva), amb un commovedor documental en el que dos mons aparentment oposats, el del cant flamenc i el llenguatge de signes, formen una emocionant simbiosi. El curtmetratge espanyol Beef, de Ingride Santos, amb un gran nombre de premis i amb la temàtica d’una estudiant que s’enfronta a la seva professora. I Henet Ward, procedent d’Egipte, i dirigida per Morad Mostafa i que narra el drama d’una refugiada sudanesa.

També s’ha presentat el documental Los últimos de la Mejana (que posa en relleu la gran importància de la natura), del director de cinema navarrès Patxi Uriz. El documental Hijos de la Tierra, codirigit per Uriz, va guanyar els premis Goya 2016.  I El sentido del cacao: en busca del gusto perdido, un documental on Jordi Roca fa recuperar l’olfacte i el sabor a persones amb aquesta discapacitat.

D’entre les pel·lícules que es presenten hi ha els llargmetratges (5), documentals (80), curtmetratges (250), Videoclips (60); i Videocreacions (95).

Entre les pel·lícules hi ha el documental Costante i el Floridita de Hemingway, dirigit per Ramon Vilaró; Noche de vino tinto, del director hispano-portuguès José María Nunes; la videocreació Something dies inside me, dirigida per Gabriel Moran i Displaced, d’Alex Mendez; el MP4 Ficció L’Eremita nella notte, del director italià Rodolfo Lissia i el curt també de ficció Lo que quiero, de Marc Vilalta. Kairos del director Enric Llinàs; el documental Diàlegs amb el Mar, dirigit per Maria Velasco; També es projectarà El sentit de la vida (curtmetratges abstractes i poètics centrats en els somnis).

Festival dels Infants en streeming, amb més de 4-500 estudiants

El Festival dels Infants se celebrarà de nou, dedicat als alumnes de les escoles de les comarques de Girona, en aquesta edició en un format diferent. L’activitat es farà via streaming en temps lineal i els més de 4.500 estudiants que s’han apuntat decidiran el guanyador de la secció Joventut i Infància del Girona Film Festival. Hi haurà quatre guanyadors, un per cada grup d’edat.

El director del Festival, Lluís Valentí destaca la necessitat de fomentar la cultura i de fer-la forta i molt més en un moment tant complicat com l’actual.  

El Festival, que compta amb la col·laboració, entre altres, de l’Ajuntament de Girona, la Diputació i la Generalitat, l’ICEC (Institut Català d’Empreses Culturals) i el Ministerio de Cultura,  s’ha convertit en un esdeveniment de renom internacional. 

Tota la informació es pot trobar al web del festival i a les xarxes socials, amb el hastag #GironaFilmFestival.

El més antic després de Sitges

El Festival de Cinema de Girona és el més antic a Catalunya després de Sitges.

Segons un estudi recent que inclou dades de quatre anys, s’han presentat al Festival entre el 2014 i 2018, un total de  14.269 pel·lícules, de les quals 1.200 han estat seleccionades i projectades a la ciutat. El 66% de les pel·lícules presentades són estrangeres, mentre la resta provenen de l’Estat espanyol, i en total hi hagut representació  d’un centenar de països. Estats Units, França, Itàlia i Iran encapçalen la participació, seguits de Itàlia, Alemanya, Mèxic i Israel. L’any passat es van presentar 241 pel·lícules d’uns 50 països.

Pel que fa al talent present a Girona, l’edat mitjana és de 34 anys. L’esdeveniment s’orienta bàsicament al talent emergent i jove.

Exit mobile version