Mes de paraules

A partir de demà dilluns entren en funcionament totes les línies de bus del projecte de mobilitat transfronterera

Pprojecte europeu ConnECT
Rures del projecte europeu ConnECT entre l'Alt Empordà i la Catalunya Nord

Es posen en servei les línies de bus interurbà C3, C4 i C5 del projecte europeu ConnECT, que connectarà l’Alt Empordà amb la Catalunya Nord

Després que al setembre comencessin a rodar les línies de la vessant occitana del projecte de mobilitat transfronterera ConnECT, C1 i C2, dilluns ho fan les que faltaven, la C3, la C4 i la C5. Aquestes línies aconsegueixen superar la situació de desconnexió actual entre l’Alt Empordà i El Rosselló i el Vallespir en transport públic amb el perllongament i la millora de les línies actuals.

En concret, aquests nous serveis són: 

  • C3 Figueres – El Voló (connexió amb Perpinyà)

Per aquesta línia és perllonguen fins al Voló cinc expedicions diàries per sentit  de dilluns a dissabtes i tres expedicions per sentit els diumenges i festius. Des de Voló, a més, hi ha una àmplia gamma de serveis de bus que arriben fins a Perpinyà. 

Per reduir el temps de viatge, quatre recorreguts es realitzaran a través de l’autopista AP7 de manera directa entre la Jonquera i el Voló. 

L’amplitud horària és entre les 07.10 hores i les 21.50 hores.

  • C4 Figueres – Sant Llorenç de Cerdans (connexió amb Arles i Perpinyà)

Per aquest itinerari, la unió entre l’Alt Empordà i el Vallespir es planteja amb  la prolongació de la línia Figueres – Maçanet de Cabrenys fins a Tapis  – Costoja i Sant Llorenç de Cerdans amb dues expedicions d’anada i dues de tornada de dilluns a dissabte. La millora incrementa també el servei entre Maçanet de la Selva i Figueres i tots els altres nuclis del recorregut.

  • C5 Camprodon – Prats de Molló – La Presta (connexió amb Arles, Perpinyà i Ripoll)

La creació d’aquesta línia C5 uneix el Ripollès amb Prats de Molló pel Coll d’Ares amb tres anades i tres tornades diàries. Garanteix les comunicacions entre Prats de Molló i Camprodon a través de Molló i, per tant, l’enllaç entre dues xarxes de transport públic que ara garantiran les comunicacions de la zona fins a Barcelona, Ripoll, Perpinyà o Girona.                                           

Cinc línies d’autobús transfrontereres 

El projecte ConnECT aborda uns eixos o corredors de mobilitat seleccionats per definir les 5 línies d’autobús transfronterer, amb els seus recorreguts, punts de parada i horaris, per coordinar-los amb altres modes de transport públic i sostenible.

 

El passat 1 de setembre es van posar en funcionament les dues primeres línies de bus en el marc del projecte europeu ConnECT. Es tracta de les línies C1: Porté-Puigcerdà-Montlluís i C2: Formiguera-Puigcerdà-Er que connecten en bus els ciutadans francesos amb l’Hospital de la Cerdanya i l’estació de tren de Puigcerdà, i els ciutadans de la Cerdanya amb l’estació d’esquí de Porté, amb Montlluís i, fins i tot, els permet arribar a Perpinyà. 

Tota la xarxa de transport públic de la Regió d’Occitània, així com informació actualitzada de les línies ­-recorreguts, parades, horaris – ja es pot consultar al cercador de rutes “Mou-te amb transport públic per Catalunya”, des de la pàgina web i a través de qualsevol dispositiu mòbil. 

El projecte ConnECT està cofinançat en un 65% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) del Programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2014-2020). L’objectiu del POCTEFA és reforçar la integració econòmica i social de la zona transfronterera Espanya-França-Andorra, i se centra en el desenvolupament d’activitats econòmiques, socials i ambientals transfrontereres a través d’estratègies conjuntes a favor del desenvolupament territorial sostenible.