Ampolles amb missatge en el mar promocionen el plat més mariner de Roses, el Suquet de Peix

Campanya Suquet de Peix de Roses

El regidor de Promoció Econòmica, Fèlix Llorens, i un dels restauradors llençant unews ampolles al mar amb un missatge-regal dins

25 ampolles s’han llençat aquest matí a la badia de Roses i totes amb un missatge per convidar a un menú degustació en un dels 25 restaurants dins

Campanya Suquet de Peix de Roses
El regidor de Promoció Econòmica, Fèlix Llorens, i un dels restauradors llençant unews ampolles al mar amb un missatge-regal dins

Aquest matí, el regidor de Turisme i Promoció Econòmica de Roses, Fèlix Llorens, juntament amb 9 restauradors dels 25 restaurants adherits a la campanya de Suquet de Peix de Roses, han donat el tret de sortida a l’edició d’enguany, amb el llançament al mar de 25 ampolles amb vals- regals en el seu interior. Els afortunats que trobin una ampolla, podran degustar gratuïtament el menú de Suquet de Peix corresponent al restaurant indicat a cada val.

Una embarcació ha portat els participants en la campanya fins a un punt de la Badia de Roses on s’ha realitzat el llançament: 25 ampolles de vi (una per cada restaurant adherit), que contenen un val amb un menú de suquet de peix vàlid per a dues persones. A partir d’ara, seran les onades i les corrents les encarregades de transportar aquestes ampolles-regal fins als diferents punts de la costa on s’espera que 25 afortunats puguin trobar-les.

La idea és fruit de Josep Maria Pastor, restaurador del restaurant La Cala, qui, tal i com ha explicat aquest matí, es va inspirar “mentre veia la pel·lícula “Missatge en una ampolla”, protagonitzada per Kevin Costner, i vaig pensar que seria una bona manera de fer promoció del nostre suquet de peix”.  Quan la explicar la seva idea al regidor de Turisme i Promoció de Roses, Fèlix Llorens, aquest va considerar l’opció molt adient i original per a la promoció del plat de peix per excel·lència de la cuina rosinca.

El llançament d’aquest matí ha iniciat doncs la campanya del Suquet de Peix, que té una durada anual. El nombre de restaurants adherits en la present edició, un total de 25, torna a créixer respecte a l’any passat i a evidenciar la bona resposta que té la iniciativa i el bon funcionament de la campanya.

Tots els establiments participants reuneixen una sèrie de requisits, com oferir suquet de peix de Roses de manera permanent a la seva carta especificant amb quin tipus de peix està elaborat, tenir a disposició dels clients vins i oli D.O i treballar amb peix fresc de Roses, amb l’objectiu de garantir la qualitat dels plats i de la matèria primera amb la qual s’elaboren.

Suquet en un minut

Una altra acció impulsada en aquesta edició per l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament per a difondre i donar a conèixer el Suquet de Peix de Roses, ha estat l’enregistrament d’una vídeo-recepta, realitzat per Almanegra Audiovisual que a partir del proper divendres 2 de desembre es podrà visionar a través de visit.roses i de les xarxes socials municipals, on es mostra en un minut, els diferents passos per elaborar un Suquet de Peix de primera des de casa. “Es tracta d’un vídeo curt gravat a càmera ràpida amb una imatge des d’alt on es pot veure en un minut com fer un suquet a casa teva”, ha afirmat Llorens.

La recepta del Suquet de Peix, basada en una combinació de peix i patates, va néixer dels pescadors de la vila que la cuinaven a les cales, a les barques i a les llars de la població. Amb el pas del temps, aquesta recepta casolana s’ha anat enriquint amb la incorporació de productes típicament mediterranis i avui dia es presenten diverses formes de cuinar el plat. La campanya del Suquet de Roses ofereix una magnífica oportunitat per conèixer aquestes varietats.