Mes de paraules

Bona música clàssica i barroca la que es va sentir al Teatre de Roses amb el cicle de cantates ‘Membra Jesu Nostri’

Teatre Municipal de Roses
El Cor de Cambra de la Diputació i l’Ensemble Méridien Orquestra durant el concert que van oferir al Teatre Municipal de Roses

El teatre de Roses va iniciar diumenge el cicle de música clàssica a càrrec del Cor de Cambra de la Diputació i l’Ensemble Mèridien Orquestra

Teatre Municipal de Roses
El Cor de Cambra de la Diputació i l’Ensemble Méridien Orquestra durant el concert que van oferir, envoltats per la Petxina acústica, al Teatre Municipal de Roses

El Cor de Cambra de la Diputació acompanyat  de l’Ensemble Méridien Orquestra, una de les propostes de música antiga i barroca més sòlides aparegudes els darrers anys a Catalunya, van oferir diumenge al Teatre Municipal de Roses un gran concert de música clàssica amb dues obres de contingut religiós del compositor alemany Dietrich Buxtehude, considerat el compositor alemany més destacat del seu temps, amb Heinrich Schütz i Johan Sebastian Bach.
La primera de les obres, més breu, va ser una cantata en la que s’exhorta al cristià a fer tot allò que porti a terme en nom de Déu.
I la segona, més llarga, que va ocupar la major part del concert, va ser una obra més pròpia de l’espiritualitat barroca que sota el títol ‘Membre Jesu Nostri’ (Els Membres de Nostre Senyor Jesús en català), s’estructura en un cicle de set cantates, cada una dedicada a una part del cos crucificat de Jesucrist: els peus, els genolls, les mans, el costat, el pit, el cor i el cap.

Una composició que va realitzar Buxtehude combinant textes de l’Antic Testament, cantats diumenge al Teatre de Roses pel Cor de Cambra de la Diputació sota les notes musicals de l’Ensemble Meridien, així com d’altres textos, concretament poemes composats a Alemanya en llatí a la primera meitat del segle XIII.

Un concert de música clàssica que els assistents a l’amfiteatre van poder gaudir amb tota la qualitat sonora que va oferir la instal·lació de la petxina acústica del Teatre Municipal.
Aquest element acústic, composat de nou panells perimetrals i un sostre dividit en tres parts, que formen una caixa de dotze metres d’amplada, projecta el so cap a la sala de butaques evitant les pèrdues a través de la caixa escènica, a més de permetre als intèrprets calibrar totes les tonalitats de la seva execució musical.