Mes de paraules

Comunicat de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries en relació del cessament de l‘activitat de l’Associació PROGAT AMPURIA

Associació PROGAT AMPURIA
Espai que ocupa actualment l'Associació PROGAT AMPURIA

L’Ajuntament de Castelló d’Empúries fa públic un comunicat per aclarir que el consistori no ha instat a aquesta protectora d’animals a que abandoni amb urgència l’espai on està ubicada actualment

Davant el comunicat que ha fet públic l’Associació PROGAT AMPURIA de Castelló d’Empúries, en què anuncien els motius pels quals no volen continuar la seva activitat al municipi, l’Ajuntament de Castelló d’Empúries vol manifestar el següent:

• En cap moment l’Ajuntament ha demanat a l’Associació PROGAT AMPURIA  que abandoni amb urgència l’espai on està ubicat el refugi actualment. Davant la impossibilitat de tramitar una llicència perquè la protectora resti de forma permanent en aquest indret, per ser zona perifèrica de protecció i connexió entre el Cortalet i els Estanys de Palau i,  per tant, perquè el Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà no ho autoritza, l’Ajuntament va buscar una altra zona, mitjançant una modificació del POUM, per ubicar-hi una gossera municipal. Tampoc s’ha instat l’associació a abandonar l’espai que ocupa fins que no s’hagi fet realitat el projecte de la nova gossera municipal, una idea que va sorgir per tal de donar continuïtat de forma legal al projecte de PROGAT  AMPURIA, a la qual s’ha informat en tot moment.

• Davant la comunicació de l’Associació PPROGAT AMPURIA de no voler continuar la seva activitat com a refugi de gossos, l’Ajuntament no descarta la possibilitat d’aturar la construcció d’una gossera municipal i signar un conveni amb la nova gossera comarcal. Per l’Ajuntament el projecte de la gossera municipal tenia sentit si la protectora PROGAT AMPURIA, que porta 20 anys funcionant de forma satisfactòria al nostre municipi, tenia l’opció de formar-ne part. Renunciant a aquesta oportunitat, tal com han comunicat amb el cessament del refugi actual, aquest opció perd pes i, per tant, es valorarà si cal tirar endavant la gossera municipal o decantar-se per la comarcal.  Fins que no es prengui una decisió, l’Ajuntament ha signat un conveni amb el Consell Comarcal per tal de delegar-li les competències del benestar i acollida dels animals abandonats que es trobin al municipi, de forma temporal.

• Per últim, davant la desinformació promoguda a les xarxes socials sobre aquest tema i tenint en compte la voluntat de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries de donar resposta a les preocupacions que aquesta situació pugui ocasionar a la ciutadania, el consistori vol comunicar que està en contacte amb l’Associació PROGAT AMPURIA així com amb altres associacions de la comarca i agents implicats,  per tal de reunir-se aquesta setmana i posar en comú les inquietuds que s’han generat en referència amb aquest tema.