Mes de paraules

Comunicat de l’Executiva Local de Junts per Roses

Comunicat que vol donar resposta a les declaracions realitzades pel regidor Marc Danés durant el programa “Regidors” d’Empordà TV

En primer lloc, l’executiva local en el seu conjunt vol donar les gràcies al regidor Marc Danés per tota la feina realitzada aquests darrers 16 anys al servei del municipi des de l’Ajuntament, vist que no té intenció de participar a la candidatura de Junts per Roses a les eleccions municipals del 2023. Des de diferents Àrees municipals com Cultura, Serveis socials, Hisenda i Ensenyament, en Marc ha contribuït a millorar el nostre poble i a generar noves oportunitats de cara als propers anys. Així mateix, li volem desitjar tota la sort i suport per a la nova etapa professional que començarà una vegada finalitzi aquest mandat, deixant constància que sempre estarà convidat a participar a les assemblees i aportar opinions, idees i crítiques constructives, com ho fan la resta d’afiliats de Junts per Roses.

Respecte al funcionament de les primàries que ha seguit el nostre partit, volem indicar que està definit de manera clara pel reglament aprovat pel Consell Nacional. En aquest sentit, detallem a continuació els passos que es van seguir per donar compliment a aquest procediment:

1. Convocatòria d’una assemblea local d’afiliats i simpatitzants, per tal de proposar les persones a tenir en compte en el procés d’acord amb el present reglament. En el cas de Junts per Roses, aquesta assemblea es va dur a terme el dilluns 13 d’abril. En aquesta assemblea els militants Marc Danés i Sílvia Ripoll van manifestar la seva voluntat a presentar-se com a alcaldables i van poder intervenir breument per explicar els seus motius.
  2. Durant els següents 7 dies els pre-candidats van recollir avals de la militància a fi de superar el llindar del 20% de suports mínims que indicava el Reglament. El resultat de la recollida d’avals va ser el següent:

Sílvia Ripoll: 76,76% d’avals del total del cens dels afiliats

Marc Danés: 36,36% d’avals del total del cens dels afiliats

1. A la vista d’aquest resultat, la Comissió Municipal Territorial, que és l’òrgan competent, va proposar a l’assemblea local de Junts per Roses a la candidata Sílvia Ripoll com a alcaldable per a les eleccions municipals del 2023. Aquesta assemblea es va convocar pel dia 19 de maig 2022 i el seu resultat va ser la ratificació per unanimitat de tots els afiliats de l’elecció de la Sílvia Ripoll com a cap de llista.

Volem recalcar que a Junts per Roses no li consta cap tipus de disconformitat del regidor Marc Danés respecte al procediment seguit, ni tampoc que hagi presentat un recurs a la Comissió Municipal Territorial o al Defensor de l’Afiliat sobre les decisions que l’executiva, de la qual també en forma part, ha anat prenent al llarg de tot el procés.

Finalment, expressem que Junts per Roses està format per afiliats amb opinió pròpia, crítics amb la realitat i amb voluntat de canviar-la de forma constructiva. Són ells mateixos qui van ratificar per  unanimitat a l’actual regidora Sílvia Ripoll com a candidata a l’alcaldia. I ho van fer per diverses raons, de les quals se’n poden destacar tres: el lideratge, el treball en equip i l’aposta per un projecte valent per a Roses.

Executiva Local de Junts per Roses