Mes de paraules

Dotze joves rosincs estan treballant aquest estiu gràcies al Workshop de l’Ajuntament de Roses

Workshop de Roses
Workshop de Roses de 2014 / Foto: arxiu

La tercera edició del Workshop de Roses esdevé un èxit en el moment que es crea un espai de relació de feina entre joves i empresaris

Workshop de Roses
Workshop entre joves i empresaris de Roses celebrat el 30 de maig passat

La regidora de Joventut de Roses, Anna Jorquera, i el Dinamitzador juvenil del CAR Jove, Jordi Abadal, van ser els encarregats d’organitzar la tercera edició del Workshop (entrevistes de treball), per tal d’intentar donar una sortida laboral per aquest estiu al jovent de Roses. Jorquera i Abadal van recórrer les empreses i comerços de la Vila i Santa Margarida perquè s’hi apuntessin a la iniciativa.
Finalment van ser 7 les empreses que van voler participar davant la necessitat de tenir ma d’obra durant l’època estival.
Així, el 30 de maig passat representants de l’immobiliaria Delfin Immo, del restaurant l’Estrop, de l’empresa Aventura Nàutica, del servei Educar’t, de l’hostal Rom, de Sanés Ribas (amb ofertes de treball per la Cafeteria l’Escalam i una perfumeria) i de Martin Faixò, de Cadaqués, van entrevistar una setantena de joves per mirar de trobar els millors perfils per les disset ofertes de feina que tenien entre totes.

I a dia d’avui són 12 els joves que estan treballant aquest estiu a Roses, “els cinc llocs de treball que no s’han cobert va ser simplement perquè no les empreses no van trobar el perfil adequat. Per exemple, quatre ofertes de feina provenien de l’empresa de Cadaqués, que demanava saber netejar i servir el peix a taula, un perfil difícil de trobar, tant és si és jove o no, tot i que va contractar una noia per una creperia”, ha explicat Abadal.

El Coordinador juvenil també ha assenyalat que alguns dels joves van començar a treballar i als pocs dies ho van deixar perquè no es veien amb cor de fer la feina, o simplement perquè no van passar el període de prova”.

Tot i això, la valoració de la tercera edició del Workshop, a banda del nombre de joves contractats, “ha estat molt positiva, tant per part de les empreses, que hi ha que ens diuen que és una llàstima que no s’involucrin més empresaris o comerciants en aquest projecte, com per part, evidentment, dels nanus”.
“Però ha estat un èxit”,
afegeix Jordi Abadal, perquè la nostra finalitat és donar les eines al jovent de trobar-se per primer cop amb una entrevista de feina o de com saber elaborar un currículum, però l’objectiu principal del Whorkshop”, recalca, és crear un espai de relacions entre joves i empresaris per buscar feina. Aquest és l’objectiu principal”.

En aquest sentit, els joves van tenir l’oportunitat de donar-se a conèixer com a candidats a un lloc de treball i, sobretot, van tenir l’experiència d’enfrontar-se per primera vegada a una entrevista de feina.