La comarca confirma el seu lideratge en aquest segment turístic amb set establiments entre els més populars de l’Estat al rànquing PiNCAMP Most Wanted 2026
El càmping Aquarius de Sant Pere Pescador s’ha situat al capdavant dels càmpings més populars d’Espanya entre els campistes alemanys. L’establiment alt-empordanès ocupa la primera posició estatal del rànquing PiNCAMP Most Wanted 2026, una classificació que mesura l’interès que desperten els càmpings entre els usuaris alemanys d’un dels principals portals especialitzats del sector a Europa.
El reconeixement de l’Aquarius no arriba sol. Sant Pere Pescador situa fins a sis càmpings entre els quinze primers classificats d’Espanya, una presència que evidencia el pes que té el municipi de l’Alt Empordà dins del turisme de càmping i, especialment, entre el públic procedent del centre i nord d’Europa.
A banda de l’Aquarius, entre els quinze establiments més populars de l’Estat hi apareixen també els càmpings l’Amfora, La Ballena Alegre, Las Dunas, La Gaviota i Les Palmeres, tots ubicats a Sant Pere Pescador.
La representació alt-empordanesa en aquesta classificació es completa amb el Nàutic Almata, de Castelló d’Empúries, reforçant així la presència dels càmpings de la comarca en un mercat internacional especialment important per al sector turístic gironí.
Un rànquing basat en l’interès dels campistes
El PiNCAMP Most Wanted 2026 ha estat elaborat per PiNCAMP, portal especialitzat en càmping dels clubs automobilístics europeus ADAC, ANWB i TCS.
La classificació s’ha confeccionat a partir de les visualitzacions de les pàgines dels diferents càmpings registrades a PiNCAMP.de entre l’1 de gener i el 31 de juliol de 2026, de manera que reflecteix els establiments que han despertat més interès entre els usuaris del portal durant els primers set mesos de l’any.
Per poder entrar al rànquing, els càmpings han de complir també uns requisits mínims de valoració: haver rebut almenys quatre ressenyes dels usuaris i obtenir una puntuació mitjana mínima de 7 sobre 10.
El resultat situa l’Aquarius al capdavant d’Espanya i confirma la forta projecció dels establiments de Sant Pere Pescador en el mercat alemany.
Més de 14.000 places de càmping a Sant Pere Pescador
La presència de sis establiments entre els quinze primers no és casual. Sant Pere Pescador concentra una de les majors ofertes de càmping del territori, amb més de 14.000 places d’allotjament, i s’ha consolidat al llarg dels anys com un dels grans pols d’atracció d’aquesta modalitat turística a les comarques gironines.
La ubicació dels establiments a tocar del litoral i de la desembocadura del Fluvià, juntament amb una oferta especialment orientada al turisme familiar, de natura i d’activitats a l’aire lliure, ha convertit el municipi en una destinació amb una notable projecció internacional.
En aquest sentit, Alemanya i els Països Baixos es troben entre els principals mercats emissors dels càmpings de Sant Pere Pescador, fet que dona encara més valor al resultat del PiNCAMP Most Wanted 2026.
Que un càmping del municipi encapçali la classificació estatal i que sis dels seus establiments apareguin entre els quinze primers confirma el pes de Sant Pere Pescador i de l’Alt Empordà com una de les destinacions de referència del turisme de càmping a Espanya.