Mes de paraules

El Cinema a la Fresca a la Ciutadella de Roses fa ple en la seva primera sessió

Cinema a la Fresca a Roses
'1917' va ser la pel·lícula que es va projectar a la 1ª sessió del Cinema a la Fresca a la Ciutadella de Roses

Ahir es va inaugurar a la Ciutadella de Roses el Cinema a la Fresca d’aquest estiu amb la projecció de 1917, de Sam Mendes

Unes 160 persones van assistir a la primera sessió del Cinema a la Fresca amb la projecció de 1917, de Sam Mendes. Espectadors que van haver de realitzar, tot i que l’entrada és gratis, la perceptiva reserva prèvia degut a que amb la situació actual de pandèmia s’ha de limitar encara l’aforament.
1917 és un film que descriu la cruesa de la Primera Guerra Mundial a través de dos joves soldats britànics que reben una missió aparentment impossible, i que va ser guardonat amb els Globus d’Or a millor director i a millor pel·lícula dramàtica i amb  3 Premis Òscar (fotografia, so i efectes visuals).

Si és reserva i després no es pot assistir, cal anul·lar-la per donar la possibilitat a una altra persona d’anar-hi

En un principi estava previst ubicar 160 cadires, però veient la demanda de reserves, des de la Àrea de Cultura i Festes van considerar adient augmentar el nombre de cadires, ja que permetia mantenir igualment la distància de seguretat entre seients, fins arribar a les 180.
Però, una vintena de persones, amb la seva reserva prèvia, van brillar ahir per la seva absència, per aquest motiu, el regidor de Cultura i Festes, Èric Ibáñez, fa una crida a la ciutadania “per a que tothom que faci una reserva i després, per qualsevol motiu, no pot anar al Cinema a la Fresca, si us plau, l’anul·li i automàtic queda lliure un altre cop el seu seient  per donar la possibilitat a una altra persona el poder assistir”.

Pàrasitos, la pel·lícula de la 2ª  sessió del Cinema a la Fresca de Roses

Dimecres vinent, 14 de juliol, dins la segona sessió del Cinema a la Fresca, es projectarà la pel·lícula Paràsitos, del director sud-coreà Bong Joon-ho, que narra la turbulenta estratègia ideada pels membres d’una família pobra per tal d’esdevenir empleats d’una família molt opulenta, fent-se passar per empleats altament qualificats i amagant el seu vincle familiar.

La pel·lícula, una  metàfora social que convida a la reflexió, es va convertir l’any 2019 en la primera pel·lícula sud-coreana en obtenir la Palma d’Or al Festival de Cannes i va aconseguir, el mateix any, quatre Òscars (millor pel·lícula, millor director, millor guió original i millor pel·lícula de parla no anglesa).