El director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, explica a Roses com promociona el territori l’institució que dirigeix

El passat dijous Roses va celebrar el Dia del Turisme i com ja és tradició es va encetar la jornada amb el lliurament de Roses per part de l’Oficina de Turisme a totes aquelles persones que s’apropaven a demanar informació.

Però el plat fort de la jornada va tenir lloc al vespre amb la visita a Roses del director del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, Ramon Ramos.

Ramos va oferir una conferència, acompanyat de la regidora de Turisme de Roses, Montse Mindan, al vestibul del Teatre Municipal de Roses, TMR. I va explicar com treballa la institució que dirigeix per promocionar Girona com a destinació turística. Va destacar que “el Patronat fa la promoció turística de les comarques de Griona sotas dues marques, Costa Brava i Pirineu de Girona, i es fonamenta en tres valors: Natura, Cultura i Gastronomia, i aquests tres pilars  són transversals a la resta”.

Davant d’una vintena de representants del sector turístic, cultural i esportiu de Roses, el director del Patronat va assenyalar que les fires turístiques ja han deixat de ser la millor eina per promocionar el territori “i ara el Patronat és centralitza en portar a terme “workshops”, és a dir, un intercanvi comercial amb potencials visitants, on es dona a conèixer l’oferta turística del territori en totes les vessant, natura, cultura i gastronomia. Per exemple, a principis d’any agències britàniques de turisme van visitar la demarcació de Girona com a resultat de l’acció promocional prèvia que va portar el Patronat de Turisme a Londres l’octubre de 2011. Durant la seva estada, els agents britànics van visitar, per exemple, la ciutat de Girona, el Teatre Museu Dalí de Figueres i diverses localitats de Costa Brava.

El director del Patronat va avançar que per aquest mes de novembre hi ha previst anar a visitar Pompidou, a França, l’Algarve, Portugal i l’illa de Mallorca.

Ajundant-se d’un gràfic Ramos va especificar que actualment hi ha tres tipus de mercats, “el que s’ha de mantenir, el que s’ha de potenciar i el que s’ha de cultivar”. Entre els primers hi ha Catalunya, França, Regne Unit, Irlanda i Benelux. Els que s’ha de potenciar són Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Aragó, País Basc, Andalusia, Itàlia, Suïssa i Àustria, Països Nòrdics i Rússia. I els darrers, els que s’ha d’entrar i cultivar estan la resta de l’Estat Espanyol, República Txeca i Polònia, Xina, Brasil i Israel.

Exit mobile version