Mes de paraules

El fumet de Pescadors de Roses seleccionat per participar en una campanya de promoció de la dieta mediterrània a EUA i Canadà

Fumet de Roses
Un moment de la degustació amb presència del gerent de Pescadots de Roses SL, Pere Gotanegra

Només cal verificar si el fumet compleix els estàndards de qualitat, d’etiquetatge i la homologació per exportar-lo a aquest dos països

Fumet de Roses
Un moment de la degustació amb presència del gerent de Pescadots de Roses SL, Pere Gotanegra

Ahir a la tarda, l’empresa Pescadors de Roses SL, així com d’altres d’arreu Catalunya, va participar en un tast dut a terme a la seu de la Generalitat, on va oferir els seu producte estrella: una degustació del Fumet com l’ingredient principal per elaborar una fideuà.

Aquesta acció gastronòmica va servir per decidir quins productes catalans participaran a la campanya  ‘Mes de la dieta mediterrània’ que el portal d’internet Tienda.com desenvoluparà a finals d’any per promocionar els aliments relacionats amb aquest tipus de dieta als Estats Units i Canadà.

I el Fumet de Pescadors de Roses va ser un dels productes seleccionats.

Ara, però, els responsables d’aquest comerç virtual, plataforma líder en distribució de productes alimentaris en aquests dos països, amb més de 1’6 milions de visites i 95 mil comandes anuals, han de decidir si el fumet  compleix els estàndards de qualitat, d’etiquetatge i la homologació per exportar-lo als EUA i Canadà. Si se superen tots els tràmits podran enviar el producte als magatzems que Tienda.com té a Virginina ( EUA). Des d’allà, els responsables del portal s’encarregaran de fer la distribució i gestionar les vendes.

El gerent de l’empresa Pescadors de Roses SL, Pere Gotanegra, ha destacat que l’acció d’avui representa la possibilitat d’entrar en una gran grup de la mà de la Generalitat. Gotanegra ha afegit que l’americà és un mercat en el que tenien previst entrar i “volem aprofitar aquesta finestra que se’ns obre”.

Actualment es comercialitzen uns 2.600 litres de fumet setmanals

Recentment Pescadors de Roses SL ha firmat un contracte amb una empresa de Melbourne per comercialitzar el fumet a Austràlia i Nova Zelanda.

Es tracta del primer cop que el fumet de Pescadors de Roses surt d’Europa, ja que fins ara la comercialització s’ha concentrat bàsicament a Catalunya, a través de Mercabarna, un fet que fa possible que pugui arribar a moltes peixateries de Catalunya i a mercats municipals. Gràcies a la col·laboració recent  d’una empresa gironina, associada al grup Jamco, també es podrà vendre arreu de l’Estat espanyol, a les delegacions associades.

Actualment es comercialitzen uns 2.600 litres de fumet setmanals en pots que  inclou cadascun prop d’un litre de brou elaborat en base a una recepta tradicional i cent per cent natural). L’empresa ha fet una inversió d’uns 400.000 euros en maquinària   destinada a la producció del fumet. La planta de Roses, a més de l’apartat destinat al fumet de peix, disposa d’unes instal·lacions per a congelació, evisceració i cocció de peix i marisc. La empresa va iniciar la seva trajectòria l´any 2010 i el passat exercici va facturar 4.300.000 €.

Pescadors de Roses SL se n’encarrega del funcionament de la planta d’envasat del moll pesquer. La Confraria de Pescadors de Roses és la propietària de les instal·lacions i la maquinària i la societat d’explotació per a la comercialització està formada per la Confraria (un 51%) i Peixos Gotanegra (un 49%).

El fumet envasat té una durada de dos any i es tracta d’un producte sense additius ni conservants, no porta sal i és apte per a celíacs.

ACCIÓ, Agència per a la competitivitat

Les altres companyies gironines que participen en aquest programa són Aigua Sant Aniol, Anxoves de l’escala, Bell Verd, Can Bech, Girofibra, Just Gourmet, Mera SL, Serra Sala i Trias Galetes-Biscuits.

ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Ocupació, ha arribat a un acord amb la web de distribució per tal que  les 10 empreses gironines seleccionades ( en total 30 empreses catalanes) puguin vendre i promocionar els seus productes des del setembre i fins a finals d’any.