Mes de paraules

Els càmpings catalans treballen amb el Govern per impulsar un potent pla de formació per al sector

Federació Catalana de Càmpings
Visita de la Directora General de Turisme, Marta Domènech, a un dels càmpings de la Federació Catalana

Es farà en col·laboració amb el CETT, el centre universitari de referència de turisme, hoteleria i gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona

Enfortir el teixit empresarial del sector del càmping, format majoritàriament per empreses familiars, i motivar la gent jove perquè vulgui continuar treballant als establiments catalans. Aquest és l’objectiu que la Federació Catalana de Càmpings (FCC) s’ha proposat per a la propera temporada. És per això que, un cop fet el balanç dels mesos de juliol i agost, l’entitat ha començat a treballar en un ambiciós pla de formació per al sector amb la complicitat de la Generalitat i en col·laboració amb el CETT, el centre universitari de referència de turisme, hostaleria i gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona.

En les últimes setmanes s’han fet reunions entre la FCC i representants de la Generalitat i en una visita recent de la Directora General de Turisme, Marta Domènech, als càmpings catalans s’ha acordat posar fil a l’agulla.

El president de la Federació Catalana de Càmpings, Miquel Gotanegra, ha explicat que “tenim un repte molt important damunt la taula i necessitem la col·laboració de l’administració i la d’un centre educatiu de primer nivell com és el CETT”.  Segons Gotanegra, el càmping és un sector en constant creixement i els seus professionals han d’estar preparats.

La Directora General de Turisme ha posat aquest projecte com a exemple de col·laboració público-privada i ha destacat la importància de seguir treballant per millorar la formació dels professionals del món del càmping i del sector turístic en general.

El programa, que s’acabarà de definir en els properes setmanes, té dos eixos: oferir formació, tant als equips directius com als comandaments intermedis, per avançar en la digitalització del sector; i també, per fer més visible totes les mesures que els establiments estan implantant per ser més sostenibles i aconseguir així la implicació dels clients. En aquest sentit, cal recordar que els càmpings catalans són pioners en dur a terme iniciatives respectuoses amb el medi ambient; i que el càmping La Ballena Alegre de Sant Pere Pescador, va ser guardonat amb el prestigiós premi Alimara a la sostenibilitat per la innovadora campanya “Vacances Responsables” que va posar en marxa l’any passat per fer visible la seva aposta per contribuir a reduir al màxim l’emissió de CO2 i aconseguir la implicació dels seus clients. Es va distingir aquest projecte perquè evidencia el compromís del càmping amb la sostenibilitat i la responsabilitat social corporativa.

La Federació en xifres

La FCC compta amb 243 càmpings federats que sumen 226.858 places (el 83,5% del total) i creen 11.164 llocs de treball (el 82,6% del total del sector).

Els objectius de la Federació Catalana de Càmpings són defensar els interessos dels empresaris dels càmpings de Catalunya; ser l’interlocutor del sector davant les administracions i l’opinió pública; assessorar als associats en tots els aspectes de la gestió empresarial; i vetllar per la presència dels càmpings en els organismes i entitats del sector turístic i empresarial.