El grup català va fer pujar les seves fans a l’escenari i Èric Vergés va acabar cantant ‘Tokio’ entre el públic en una nit multitudinària que Lia Jensen va obrir i tancar amb una potent sessió de DJ i violí
Les Barraques de la Festa Major de Roses 2026 no podien haver tingut una millor estrena. El recinte de l’antic càmping Bahía es va omplir ahir, dimarts 11 d’agost, per viure una primera nit de concerts marcada per l’energia d’Els Catarres, la seva extraordinària complicitat amb el públic i el talent de la DJ rosinca Lia Jensen, encarregada tant d’escalfar l’ambient abans del concert com de mantenir la festa ben viva després de l’actuació del grup.
Una estrena musical que va arribar després d’una tarda que també va significar la posada en marxa de les Barraquetes, la nova proposta familiar impulsada enguany per l’Ajuntament de Roses i els barraquers per prendre el relleu de les atraccions firals, absents aquesta Festa Major.
Lia Jensen, de Roses al món i del violí als plats
Quan va arribar la nit, el protagonisme va passar dels més petits a la música. I l’encarregada d’inaugurar les Barraques 2026 va ser una artista de casa, la DJ rosinca Lia Jensen, que va demostrar per què el seu és molt més que un convencional set de discjòquei.

Jensen va ser la proposta perfecta per donar el tret de sortida a la primera gran nit de Barraques amb un show en què va combinar la seva selecció musical des dels plats amb el violí en directe, aconseguint que el públic que progressivament anava omplint l’antic càmping Bahía entrés de ple en ambient de festa.
I si la DJ rosinca va ser l’encarregada d’obrir la nit, també seria ella qui, hores més tard, tindria la responsabilitat de posar-hi el punt final i demostrar que després d’Els Catarres encara quedaven moltes ganes de ballar.
Els Catarres i Roses, una connexió que va molt més enllà de l’escenari
Amb el recinte ja ple de gom a gom va arribar el gran moment de la nit. Els Catarres van pujar a l’escenari per desplegar el repertori que els ha convertit en una de les bandes més populars de la música catalana i, sobretot, per establir des del primer moment una connexió absoluta amb el públic.
Precisament, l’alcaldessa havia assenyalat abans que “el cartell és prou bo perquè les Barraques tinguin èxit, sobretot a la nit”, convençuda que “fer una bona programació tindrà molt a veure amb el bon funcionament” del recinte. La resposta del públic en aquesta primera jornada va confirmar les expectatives. De moment.
Però el concert d’Els Catarres no es va limitar a una successió de cançons. La banda va convertir l’actuació en una festa compartida amb els assistents, fins al punt de fer pujar algunes de les seves fans a l’escenari perquè cantessin al seu costat, en un dels moments més espontanis i celebrats de la nit.
La complicitat encara aniria més enllà. Èric Vergés va decidir abandonar l’escenari i baixar fins al públic per interpretar ‘Tokio’ envoltat dels assistents, trencant definitivament qualsevol distància entre artista i espectador i convertint el recinte de Barraques en una única pista de ball.
Una connexió que el mateix cantant reconeixia poc després d’acabar el concert. “Venir a Roses és com tocar a casa. Hem tocat aquí tres vegades, que jo recordi, i sempre ens ho passem superbé. Crec que cada vegada ens ho passem millor”, afirmava Vergés, encara amb les sensacions del concert ben presents.
I és que la calor no va impedir que la banda es lliurés completament sobre l’escenari. “Avui hem suat de valent, però ens ho hem passat molt i molt bé. Ha estat increïble”, remarcava el cantant.
Per a Vergés, però, el millor de la nit va ser comprovar, una vegada més, com les cançons d’Els Catarres han arrelat entre el públic: “Poder sortir a cantar les teves cançons i veure que la gent se les sap, que les canta amb passió, sentir-te estimat i valorat… això no té preu”.
El cantant va acabar la seva valoració amb un missatge directe als centenars de persones que havien compartit amb la banda aquesta primera gran nit de Barraques: “Gràcies, Roses. Us estimem”.
Lia Jensen posa la cirereta a una nit multitudinària
Però la festa encara no havia acabat. Després que Els Catarres s’acomiadessin de l’escenari, Lia Jensen va tornar a prendre el control dels plats per posar la cirereta a una jornada que ella mateixa havia estat l’encarregada d’inaugurar.
La DJ rosinca va reprendre el seu show combinant música i violí per mantenir ballant un públic que, malgrat les hores de festa acumulades, encara en volia més. Una fórmula que va resultar ideal tant per obrir com per tancar una primera nit en què la gent va emplenar el recinte de l’antic càmping Bahía.
Les Barraques tot just acaben de començar, ja que avui dimecres 12 d’agost, la música continuarà amb la festa itinerant Gira105, de RAC105. Dijous 13 serà el torn de MOMO Tributo a Queen i Mon DJ; divendres 14 arribarà un altre dels plats forts amb Miki Núñez, Banda Neon i els rosincs Goa Pop; dissabte 15 tornarà a Roses, deu anys després, l’Orquestra Di-versiones, acompanyada de Big Mouthers i DJ Capde.
La primera jornada, però, ja ha deixat el llistó ben alt: mainada gaudint de les noves Barraquetes durant la tarda, un recinte multitudinari a la nit, una DJ rosinca fent sonar els plats i el violí i Els Catarres cantant no només per al públic de Roses, sinó amb el públic de Roses.