Els Mossos enxampen un ‘taxi pirata’ que transportava passatgers d’Empuriabrava a l’aeroport de Girona

Mossos d'Esquadra
A l'esquerra el vehicle a l'autopista en direcció a l'aeroport de Girona, i a la dreta el distintiu de taxi trobat al maleter / Foto: @mossos

Els Mossos d’Esquadra van localitzar el vehicle circulant per l’autopista sense cap distintiu exterior que l’identifiqués com a taxi i, en aturar-lo a l’aeroport, van trobar el senyal identificatiu amagat al maleter

Els Mossos d’Esquadra han enxampat un conductor que simulava prestar servei de taxi per transportar passatgers des d’Empuriabrava sense disposar de l’autorització necessària per dur a terme aquesta activitat.

L’actuació policial va tenir lloc aquest dijous, 6 d’agost, després que els agents localitzessin el vehicle mentre circulava per l’autopista en direcció a l’aeroport de Girona-Costa Brava. El cotxe no presentava en aquell moment cap senyal exterior visible que l’identifiqués com un vehicle destinat al servei de taxi.

Els Mossos van seguir el vehicle fins a l’aeroport de Girona, on el van aturar per fer les comprovacions pertinents. En inspeccionar-lo, els agents van localitzar al maleter un distintiu de taxi que el conductor no portava visible durant el trajecte.

Davant els indicis que el vehicle estava sent utilitzat per transportar passatgers des d’Empuriabrava simulant prestar un servei de taxi, els agents van denunciar el conductor per efectuar transport de viatgers sense disposar de l’autorització corresponent i van procedir a immobilitzar el vehicle.

Més controls contra els ‘taxis pirates’

L’actuació es produeix en plena temporada turística i en un context en què el sector del taxi de les comarques gironines ha alertat de l’intrusisme en el transport de passatgers.

El passat mes d’abril, els taxistes de Girona denunciaven l’existència d’una quantitat «important» de persones que treballen amb vehicles particulars com a taxis sense disposar de l’autorització pertinent, així com d’altres professionals que recullen clients fora del municipi on tenen concedida la llicència.

Els Mossos mantenen controls per detectar aquestes pràctiques, amb especial incidència durant els mesos d’estiu a les poblacions costaneres, on l’augment del turisme incrementa la demanda de transport de viatgers.

Un altre dels punts especialment vigilats és precisament l’aeroport de Girona-Costa Brava. En aquest indret, només els taxis de Vilobí d’Onyar poden fer espera a la parada de la terminal, mentre que taxis i VTC d’altres municipis poden anar-hi a recollir passatgers quan disposen d’un servei contractat prèviament.

L’actuació d’aquest dijous ha permès retirar de la circulació un vehicle que, segons els Mossos, transportava passatgers des d’Empuriabrava simulant ser un taxi tot i no disposar de l’autorització necessària per prestar aquest servei.