“Ets Feminista”, la nova campanya del departament d’Igualtat i Feminismes per reivindicar la normalitat feminista

L’espot de la campanya versiona una coneguda cançó de Raffaella Carrà: “En els feminismes, tot és començar”

A pocs dies de la celebració del 8M, Dia Internacional de les Dones, el departament d’Igualtat i Feminismes ha llençat una nova campanya (veure vídeo a sota) de comunicació per reivindicar la normalitat de ser feminista. L’espot recull un seguit de situacions quotidianes de “sentit comú” per fer veure que si hi estàs d’acord, ets feminista. Així, ser feminista és – per exemple – defensar la igualtat salarial, reconèixer que hi ha molts tipus de famílies, estar en contra de que s’imposin cànons de bellesa irreals o pensar que els productes menstruals haurien de ser gratuïts.

La campanya, de voluntat didàctica, incorpora una àmplia mirada interseccional que es fa evident tant per la naturalesa de l’espot com per la varietat de temàtiques que s’hi plantegen. Al llarg del vídeo, s’exposen nombrosos posicionaments que formen part de les lluites feministes i que a més, interpel·len transversalment l’acció de govern:

“Que no et sembla normal cobrar menys o que els treballs més feminitzats estiguin més precaritzats? FEMINISTA! Tampoc que les dones carreguem amb la major part del treball domèstic i de cures, que no ens quedi temps per a nosaltres mateixes? FEMINISTA! Si creus que sense educació sexual no hi ha relacions igualitàries basades en el consentiment. TU ETS MOOOLT FEMINISTA! Si estàs farta dels imaginaris del terror sexual que limiten la teva llibertat, mentre que la major part dels agressors sexuals són coneguts de l’entorn més proper. CLARAMENT FEMINISTA! Si assumeixes el compromís actiu de combatre el masclisme, cada dia; que sí, que ets FEMINISTA.”

La música té un paper protagonista a la campanya i presenta la versió d’una coneguda cançó de la Raffaella Carrà rebatejada com a “En els feminismes, tot és començar” , amb la intenció de seguir apel·lant a la ciutadania a prendre partit i a perdre la por de definir-se com a feminista. 

Junt amb el llançament de l’espot s’han editat diversos materials promocionals per a les xarxes socials i es promou l’ús del hastag #EtsFeminista.Amb la intenció de fer que tothom es reconegui com a feminista, també s’han instal·lat cinc miralls en diverses estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, – a Catalunya, Provença o Gràcia – , on els usuaris poden fer-se fotografies amb el rètol “Ets Feminista”.

Vídeo campanya:

Exit mobile version