Mes de paraules

Festivalet Posta de Sol de Roses, una aposta arriscada que va esdevenir en tot un èxit

Festivalet Posta de Sol de Roses
El duo Veils durant el seu concert al Festivalet Posta de Sol de Roses

La climatologia va acompanyar al Festivalet Posta de Sol per emplenar de gent les platges de Roses

Festivalet Posta de Sol de Roses
El duo Veil durant el seu concert al Festivalet Posta de Sol de Roses

Un èxit de participació va esdevenir el primer Festivalet Posta de Sol de Roses que s’ha celebrat en dos indrets del litoral rosinc. La platja de les Botxes i la platja de La Perola Una aposta arriscada que va prendre l’Àrea de Turisme amb els seu responsable al capdavant, Fèlix Llorens. Arriscada en quant a la meteorologia i que va sortir cara. “Sí, va ser un aposta arriscada però no pot ser no fer res per por a que hagi molt temps, el risc hi era, som conscients, però també es fan d’altres a l’hivern, com la cavalcada de Reis i  a ningú se l’acudeix deixar de programar-ho per por de la climatologia”, ha dit Llorens.

El regidor de Turisme va fer la seva aposta, però, gairebé sobre segur, ja que aquest Festivalet Posta de Sol s’ha celebrat en unes dates on la climatologia és benigna, ja que es dóna el fenomen atmosfèric de l’Estiuet de Sant Martí, en que les temperatures s’eleven per sobre dels valors de dels dies anteriors.

I així ha va ser, ja que, tant dissabte, que va fer un dia esplèndid, com diumenge, que després del xàfec va lluir el sol, van fer que la primera edició del Festivalet Posta de Sol fos tot un èxit de participació.
Èxit de participació reflectit en que es van exhaurir els 5.000 tiquets de degustació del Pica-Tasta que es van posar a la venda, i en que els escenaris ubicats a les respectives platges es van omplir de públic per escoltar i ballar al ritme de l’eclèctica selecció de músics dels cinc concerts programats.

Aquet festivalet va ser una singular proposta impulsada i organitzada per l’Ajuntament de Roses, Atelier Esdeveniments i The Jump Productions, que va tenir, en definitiva, una molt bona resposta dels vilatans superant les expectatives inicials, “sí, ha tingut molt bona acollida per part del públic, aconseguint atraure no només gent de Roses sinó també dels pobles dels voltants”, ha manifestat Llorens, el qual considera que el secret del seu èxit ha esdevingut perquè ha primat “l’originalitat, sempre hem dit uq si fèiem quelcom fora la temporada d’estiu seria alguna cosa original, no caient en els  tòpics de les fires temàtiques o gastronòmiques, sinó fer quelcom que donés un valor afegit al nostre poble i que l’identifiqués com és la nostra posta de sol”.

Dues propostes ha impulsat l’Àrea de Turisme i Promoció Econòmica al llarg de l’any al voltant de la gastronomia, i en les dos ha assolit l’èxit. La primera va ser a la primavera amb la I Ruta de les Tapes, i la segona aquest Festivalet Posta de Sol que s’ha celebrat ara a la tardor.

Una altra opció per la tan anhelada desestacionalització del turisme

Un dels principals objectius del Festivalet Posta de Sol va ser, al celebrar-se fora de la temporada d’estiu, en tenir una opció més pe assolir la tan desitjada desestacionalització del turisme a Roses i, de fet, ha estat una cap de setmana on s’ha aconseguit, ja que ant dissabte com diumenge la plaça de les Botxes es van omplir de gent per degustar els tastets dels set establiments participants al Pica-Tasta, el Brevatges, Ca la Valeria, Can Cairó, Eidos Beer, Jordà Vins, La Tantina i Si Us Plau, que van aconseguir exhaurir els 5.000 tiquets posats a la venda.

Un cap de setmana on els restauradors han tingut la seva part de ‘culpa’ en oferir el Menú de la Posta de Sol, el preu del qual coincidia amb l’hora de la posta de sol: 17,36€ el dissabte i 17,35€ el diumenge. El restaurant Avenida, Ca la Valeria, Can Cervera by La Croqueta, Casa Paco, El Cerdanya, Depor, Els Pescadors, el Gaia, l’Hostal Creus, L’Àncora, La Tantina, L’Estrop, L’Olivar, l’Ona Roses, el Roc-Fort, el Si Tapas Lounge, el Si Us Plau, el Tramonti Pep Curiel i el Tramonti Platja, han estat els 19 establiments que es van implicar en aquesta iniciativa.

En l’apartat musical, dissabte va trencar el gel Joan Rovira, que va demostrar sobre l’escenari Festivalet el perquè del premi a l’artista revelació per votació popular dels premis Enderrock 2016. L’ebrenc va fer vibrar el nombrós públic assistent, que va acabar dempeus seguint el ritme de les seves cançons. A la tarda va ser el torn de Veil, en substitució de la youtuber Alexa Goddard,, un grup jove de Barcelona que amb la seva sensibilitat soul va ser una de les grates sorpreses del festival. La seva actuació a l’escenari Posta de Sol va ser el preludi de la gran festa final que va protagonitzar el duo Serial Killerz. Figures habituals de la nit barcelonina, van convertir la platja de la Perola en una sala de festes durant més de dues hores amb tothom ballant a la sorra.

I diumenge al matí, després del xàfec que va caure, els assistents van poder gaudir de la primera actuació a Catalunya del grup Rory and the island, format per l’irlandès Rory Gallagher i el català Albert Serrano. I el Festivalet Posta de Sol, musicalment parlant, el va acomiadar la veu de Víctor Branch, un jove artista barceloní musicalment entre Torreoella de Montgrí i Girona, i que a Roses va presentar el seu primer àlbum, ‘Introspective’.
A més, els dos dies es va comptar amb l’ambientació musical del DJ Sergi Vila, sense oblidar la sessió de Txi Kung a càrrec d’Albert Benítez que es va portar a terme a la Ciutadella de Roses.

Concurs d’Instagram

Festivalet Posta de Sol de Roses
Molta gent va passar per les carpes del Pica-Tasta del Festivalet Posta de Sol de Roses

Durant la celebració del Festivalet Posta de Sol els assistents, els que van voler, clar, van realitzar a fotografies, a tot i dret, per optar al premi del concurs de fotografia d’Instagram que es va posar en marxa el passat 12 d’octubre i que va acabar ahir a les 12 de la nit.
Certamen que dóna la possibilitat de guanyar dos premis d’una nit per a dues persones als hotels Terraza i 1935 de Roses. Els integrants del jurat seleccionaran 15 fotografies del miler que s’han publicat a la xarxa social amb els hashtags #postadesolroses i #visitroses, i escolliran la guanyadora tant de la temàtica posta de sol rosinca com del propi festivalet.

El guanyador del concurs es farà públic al llarg d’aquesta setmana.

Un anunci del guanyador del concurs que donarà per finalitzada, ja sí, l’aposta arriscada de la celebració d’aquest primer Festivalet Posta de Sol de Roses, que com va esdevenir en tot un èxit, hi haurà segona edició.