Programa Reallotgem

Girocamping bat el seu rècord amb més de 20.000 visitants

Fira Girocamping
Imatge d'avui de la Fira Girocamping

El 50 % de les persones que han passat per Girocamping són de fora de les comarques de Girona

Fira Girocamping
Imatge d’avui de la Fira Girocamping

Girocamping, la Fira del sector del Càmping i Parcs de Vacances única en les seves característiques a l’Estat espanyol, ha batut el seu rècord amb més de 20.000 visitants, mentre que l’any passat van ser uns 18.000 . A aquests se sumen els 2.840 professionals que van passar dijous i divendres per la fira (l’any passat va ser un miler) . Unes xifres que l’Associació de Càmpings de Girona, organitzadora de la Saló, considera un èxit absolut. Cal destacar que l’edició d’aquest any ha rebut un 50 % de visitants de fora de les comarques de Girona front al 35 % de l’any passat i que el 20% de les persones que hi ha passat fins ara no han anat mai a un càmping. L’Associació de Càmpings de Girona destaca la bona acollida que ha tingut el format de la fira seguint la línia de l’any passat amb l’espai reservat per a restauració amb cinc Food Trucks ( furgonetes de menjar), i els espais dedicats a l’animació.

“La fira s’ha consolidat plenament i s’ha convertit en un referent per al sector, amb la qual cosa les expectatives que teníem per a aquesta edició s’han complert amb escreix”, assegura Miquel Gotanegra, president de l’Associació de Càmpings de Girona. Gotanegra ha afegit que “ja estem treballant perquè l’any que ve el Girocamping continuï sorprenent als visitants i sigui cada vegada més atractiva”.

Es dos primers dia Girocamping han estat dedicat als professionals i el cap de setmana al públic en general, sobretot famílies que han gaudit de les nombroses activitats que s’hi han preparat. També han aprofitat per acostar-se als estands de l’Associació i dels càmpings presents per demanar informació i ,en molts casos ,per fer reserves per a Setmana Santa i l’estiu.

Girocamping ha reunit en aquesta edició 139 expositors i ha ampliat la superfície en 1.500 metres. El saló ha convertit Girona en el gran aparador del càmping i s’ha consolidat com a referent del sector i dels parcs de vacances del sud d’Europa. La fira ha estat organitza per l’Associació de Càmpings de Girona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Agència Catalana de Turisme. El Saló, que tenia com a repte augmentar els clients de proximitat, ha servit per donar a conèixer el món del càmping i fer saber que és el destí ideal per fer una escapada en família.

El Palau de Fires s’ha transformat, seguint la línia de l’edició anterior, amb una gran recreació del món del càmping, amb arbres i altres elements que han fet que els visitants hagin pogut viure i gaudir com si estiguessin en un càmping real. Entre les activitats, hi ha hagut desfilades de mascotes de càmpings, tallers de globoflèxia, circuit de ponis, castells inflables, minidisco, The Minions Show, una actuació musical i un programa de ràdio en directe. A Girocamping s’han pogut veure les últimes novetats i tendències del sector. Les empreses que hi ha exposat han presentat els nous models de bulagows, mobilhomes i autocaravanes.

Cal destacar els dos nwetworkings que s’han dut a terme en el marc de Girocamping i que han aplegat una cinquantena d’empreses i 370 alumnes amb l’objectiu de posar en contactes empresaris del sector turístic i estudiants de la Universitat de Girona i de l’Escola de d’Hostaleria i Turisme de Girona . Les dues trobades s’han dut a terme a petició de les empreses per tal de poder configurar les seves plantilles de cares a la temporada turística. Des de l’Associació es valora de manera molt positiva ja que ha permès poder connectar l’oferta i la demanda i crear ocupació. A més, durant la Fira s’ha presentat davant els empresaris dels càmpings un estudi tècnic, encarregat pel sector i elaborat per una consultoria alemanya, que confirma el bon posicionament dels càmpings catalans a Europa. L’informe fa una comparativa amb els seus competidors : a França, Itàlia i Croàcia i dóna eines al sector per continuar mantenint el nivell d’excel·lència.

L’Associació de Càmpings de Girona és la més antiga d’Espanya, representa el 25% de la Federación Española de Empresarios de Camping. Compta amb 75 càmpings associats amb un total de 135.000 places d’allotjament, el 88 per cent del total de la demarcació, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.