Impulsen les primeres accions de la comarca del 2020 en el marc del projecte BICITRANSCAT

El Consell Comarcal de l'Alt Empordà va ser-hi a FITUR dins l’estand de la marca Pirineus de l’Agència Catalana de Turisme

El Consell Comarcal de l’Alt Empordà va ser present a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, FITUR i va participar en un Press Trip per la comarca

Durant el passat mes de gener, en el marc del projecte BICITRANSCAT, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà va desenvolupar les primeres accions de promoció turística de la comarca. Com l’any passat, la primera acció de l’any ha estat la participació a la fira Internacional FITUR de Madrid, la fira de turisme més important de l’Estat i que obre el calendari de fires anuals. En aquesta fira, es va ser-hi present dins l’estand de la marca Pirineus de l’Agència Catalana de Turisme, amb el doble objectiu de cercar nous Tour Operadors que vulguin incorporar l’Alt Empordà en els seus paquets turístics, així com d’atendre als visitants durant els dies que la fira ha estat oberta al públic en general.

Amb una participació de 150.011 professionals i amb més de 255.000 visitants, a FITUR es va promocionar l’oferta de senderisme i cicloturisme de la comarca, per tal de continuar treballant pel desenvolupament d’un turisme actiu i de natura i, ampliar la temporada a través d’aquestes activitats. S’ha aprofitat també, per conèixer experiències d’altres territoris que han apostat per les activitats a la natura, com a font de desenvolupament turístic dels seus respectius territoris.

En la línia de donar a conèixer les opcions de turisme actiu i de natura, però també l’oferta de turisme cultural i enogastronòmic, els passats 30 i 31 de gener es va dur a terme la segona acció de promoció turística de la comarca. En aquesta ocasió, va ser un Press Trip organitzat amb l’empresa de comunicació de la RENFE-SNCF – Tryptic comunicació i, amb la col·laboració de diverses empreses de l’associació Empordà Turisme i dels ajuntaments implicats.

Els mitjans convidats són magazins culturals i d’oci del sud de França, que tenen com a àmbit de difusió les ciutats de Perpinyà i Montpelier i les seves àrees d’influència. Les seves publicacions són tant en format digital com en paper, fet que permet promocionar la comarca a un públic ampli.

Els periodistes van arribar a la comarca amb el TAV el dijous el matí i, d’allà, varen desplaçar-se fins al municipi del Port de la Selva, per dur a terme una caminada guiada pel camí de ronda. També varen poder visitar el Monestir de Sant Pere de Rodes i, a Garriguella, van gaudir d’un tast de vi. El primer dia de Press Trip va finalitzar a Llançà, on els periodistes es varen allotjar.

El divendres va començar amb una recepció oficial a l’oficina de turisme de Llançà i, acte seguit, es varen desplaçar fins a Figueres, ciutat en la que es va destinar tot el segon dia de Press Trip. Allà, els periodistes convidats, van poder conèixer la història del Castell de Sant Ferran. El matí va prosseguir amb la visita de la ciutat de Figueres, amb la figura de Dalí com a fil conductor i, per la tarda, es va cloure el viatge de premsa amb una visita al museu Dalí.

En el marc del projecte BICITRANSCAT, està previst que es continuïn realitzant aquests tipus d’accions al llarg de l’any. Concretament, hi ha prevista la realització de dos Press Trips comarcals més i, la participació a quatre fires de turisme nacionals i internacionals, tan genèriques com especialitzades. 

El projecte ha estat cofinançat en un 65 % pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) a través d’Interreg V-A Espanya, França, Andorra (POCTEFA 2014-2020). L’objectiu de POCTEFA és el de reforçar la integració econòmica i social de la zona fronterera Espanya-França-Andorra. L’ajuda es centra en el desenvolupament d’activitats econòmiques, socials i mediambientals transfrontereres a través d’estratègies conjuntes a favor del desenvolupament territorial sostenible.

Exit mobile version