A la cavalcada desfilaran 10 carrosses i 300 figurants, es manté el recorregut i l’arribada de ses Majestats a la plaça de l’Ajuntament, i es repartiran caramels tous i sense gluten
La Cavalcada de Reis de Figueres estrenarà, el dilluns 5 de gener, dues noves carrosses per repartir 800 kg de caramels i mantindrà el recorregut, amb sortida a les set del vespre al carrer Borrassà (Creu de la Mà) i arribada dels Reis Mags a la plaça de l’Ajuntament, a quarts de nou. La desfilada comptarà amb 10 carrosses i més de 300 figurants, es tornarà a retransmetre en directe i amb pantalla gegant a la plaça de l’Ajuntament, i es mantindrà l’aposta per la inclusivitat, amb una grada adaptada per persones amb diversitat funcional i una zona de baixa intensitat sensorial. L’esdeveniment es podrà seguir en directe pel YouTube de l’Ajuntament de Figueres i pel canal Empordà TV. L’entitat social que enguany podrà gaudir de la recepció de Ses Majestats al Saló de Plens de l’Ajuntament serà el Centre de Lleure El Dofí. Per escalfar motors, hi haurà el Campament Reial el 2 i el 3 de gener a la plaça de l’Església, i a les 4 de la tarda del dissabte 3, els patges seran rebuts per l’alcalde de Figueres, Jordi Masquef, a la Casa Natal Salvador Dalí.
El circuit de Ses Majestats i de la comitiva serà l’habitual: carrer Borrassà, Creu de la Mà, carrer Nou, plaça Ernest Vila (Font Lluminosa), carrer Castelló, plaça del Gra, carrer Rutlla, carrer d’en Blanch, carrer Caamaño i la Rambla. Els Tres Reis baixaran de les carrosses a la part alta de la Rambla i faran l’últim tram de recorregut a peu, passant pel mig de la Rambla i enfilant el carrer Girona fins a la plaça de l’Ajuntament, on rebran la clau de la ciutat i es dirigiran a totes les nenes i nens de la ciutat des del balcó de l’Ajuntament.
Per altra banda, també hi haurà una grada adaptada per a persones amb diversitat funcional a la Rambla i una zona de baixa intensitat sensorial a la plaça del Gra. Els caramels que es repartiran durant el recorregut són sense gluten i tous.
La cavalcada tindrà un total de 10 carrosses –espectacles de foc, xanquers, en Fumera i la Nadalina…- i aglutinarà 300 figurants. Hi col·laboren diverses associacions locals, companyies professionals i persones voluntàries.
Campament Reial i concurs de fanalets
El divendres 2 i el dissabte 3 de gener torna –dos anys després- el Campament Reial a la plaça de l’Església i que substitueix el Carter Reial que fa un any va visitar de manera itinerant els barris de la ciutat. Entre 17.30 i 20 h, els infants de Figueres podran lliurar personalment la seva carta a un emissari de Ses Majestats els Reis d’Orient. A les 4 de la tarda del dissabte 3, els patges seran rebuts per l’alcalde de Figueres, Jordi Masquef, a la Casa Natal Salvador Dalí.
El mateix 5 de gener hi haurà el tradicional concurs de fanalets, que es va iniciar el 1921. Va destinat a nens i nenes d’I1 fins a 6è de primària. Per participar-hi, cal haver-s’hi inscrit prèviament. La inscripció és gratuïta i es pot fer des del 16 de desembre fins al 2 de gener a l’Oficina de Turisme per correu electrònic turisme@figueres.org, telèfon 972 503 155 o presencialment (plaça de l’Escorxador). El concurs de fanalets es divideix en dues fases, el 5 de gener al Teatre Municipal El Jardí: a les 11.30 hores es presenten els treballs davant el jurat i a les 16.30 h es proclamen els guanyadors amb la presència de Ses Majestats els Reis d’Orient.
L’Escola de Patges per preparar-se per la Cavalcada
Vist l’èxit dels últims dos anys es tornarà a celebrar l’Escola de Patges, impulsada per l’Ajuntament de Figueres i l’Aula de Teatre. Es tracta d’una activitat per a joves de 12 a 15 anys que consisteix a aprendre teatre amb l’objectiu final de poder participar en la Cavalcada de Reis. Es realitza a l’Aula de Teatre, situada al Teatre Municipal El Jardí, i són quatre sessions que es duen a terme els dies 29, 30, 31 de desembre i 2 de gener de 9 a 13 hores, a més de la Cavalcada (dia 5 de 16 a 21 hores).