Mes de paraules

La Generalitat signa convenis amb els Ajuntaments i comerciants de Roses i Figueres per impulsar projectes de centres comercials

Conveni Generalitat i Comerç de Roses
Moment de la signatura del conveni a Roses entre Montse Mindan, Josep Mª Recasens i Miquel Gotanegra

L’objectiu d’aquests convenis és consolidar sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn

Conveni Generalitat i Comerç de Roses
Moment de la signatura del conveni a Roses entre Montse Mindan, Josep Mª Recasens i Miquel Gotanegra

En el marc d’una visita a l’Alt Empordà, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat la signatura de sengles convenis de dinamització comercial a Figueres i Roses, per al foment del comerç urbà en cadascun d’aquests municipis. L’objectiu d’aquests convenis —que la Generalitat subscriu amb els respectius consistoris i associacions de comerciants locals—, és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir els centres comercials a cel obert en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.

Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per a la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).

Signatura del conveni primer a Figueres i després a Roses

Acompanyat del director dels serveis territorials d’Empresa i Ocupació a Girona, Ferran Roquer, Recasens ha iniciat la jornada al consistori de Figueres, on juntament amb l’alcaldessa, Marta Felip, i el vicepresident de Comerç Figueres Associació, Lluis de Anguera Marin, han signat el conveni per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.

El pla d’actuacions impulsat per l’entitat Comerç Figueres Associació inclou la targeta “Empordà card”, accions com la Dalirium 2.0, les Firarambla d’hivern i d’estiu, el Festival Internacional del circ, el concurs d’aparadors del festival del circ, les “Empodoneses”,la cursa de Sant Josep i la fira Brunyol, Sant Jordi, les Justes i Sant Jaume, el Comerç Fashion Day, i la Fira Amics Sant Baldiri. El pla també preveu l’acció “tastets surrealistes”, el concurs d’aparadors surrealistes, el Festival Acústica, el concurs d’aparadors Mostre de l Vi de l’Empodrà, accions de fidelització, la campanya de Nadal, accions publicitàries diverses, la revista suplement Comerç Figueres així com dinamització de les xarxes socials i 2.0, web i app.

De la seva banda, l‘Ajuntament de Figueres reitera el seu suport al sector comercial per a seguir treballant en la consolidació del centre comercial a cel obert. Així mateix, tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte, d’un pressupost total de 220.250 euros, una subvenció de 35.000 euros.

Posteriorment, Recasens s’ha traslladat a Roses on ha signat un conveni de dinamització comercial amb l’alcaldessa, Montserrat Mindan, i amb el president de l’Associació de Comerciants de Roses, Miquel Gotanegra, per impulsar el centre comercial a cel obert de la ciutat.

Amb un pressupost total de 30.375 euros, el pla d’actuacions impulsat per l’Associació de Comerciants de Roses, contempla accions com la Fira festa del mar, la campanya d’estiu, les Fires d’Estiu, o la campanya de Nadal. El pla també  preveu la difusió de la newsletter mensual, tòtems publicitaris, el club d’associats, així com la coordinació de les accions de dinamització. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta 15.000 euros al pla en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda.