Mes de paraules

L’Estat aprova el Pla PIVE 8 per a vehicles eficients

El Pla PIVE 8 recolzarà la compra de cotxes amb un import mínim d’1.500 euros amb caràcter general, aportats a parts iguals pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme i pel fabricant o punt de venda

Pla Pive 8Podran beneficiar-se de les ajudes particulars, professionals autònoms, microempreses i PIMES. S’inclou entre els vehicles subvencionables aquells adaptats per als discapacitats. El Pla *PIVE 8 manté les característiques principals del seu predecessor, si ben com a novetat el beneficiari obtindrà una subvenció de 750 euros aportada pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, i altres 750 euros per part del fabricador o punt de venda. No obstant això, per al cas de famílies nombroses que adquireixin vehicles de més de cinc places i discapacitats de mobilitat reduïda que necessitin vehicle adaptat, l’ajuda es manté en 1.500 euros més un descompte anàleg per part del fabricador o punt de venda.
Es manté l’obligatorietat que el beneficiari tingui la titularitat del vehicle a desguassar almenys durant l’any anterior a la data de sol·licitud de l’ajuda. Així mateix, el vehicle a desguassar haurà de comptar amb la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) vigent a l’entrada en vigor del Reial decret.
El beneficiari obtindrà la subvenció directament mitjançant el descompte corresponent en el punt d’adquisició del nou vehicle, que haurà d’estar adherit al Pla mitjançant un procediment regulat i publicat a la pàgina web www.idae.es. Els ciutadans podran consultar el llistat d’establiments adherits en aquesta mateixa pàgina.
Vehicles
Els vehicles susceptibles d’acollir-se al programa hauran de ser nous i complir els següents requisits:
1.- Vehicles de turisme (categoria M1):

  • Convencionals, híbrids, híbrids i elèctrics d’autonomia estesa (propulsats total o parcialment mitjançant motors de combustió interna de gasolina o gasoil i elèctrics), que a la data de sol·licitud de l’ajuda es trobin classificats com a classe A o B en la “Base de dades del *IDAE de consum de carburants i emissions de CO2 de cotxes nous” segons recull el Reial decret 837/2002.
  • Elèctrics puros.
  • Propulsats per motors de combustió interna que puguin utilitzar combustibles fòssils alternatius (autogás – GLP- i Gas Natural) que figurin en la Base de dades del *IDAE de consum de carburants i emissions de CO2 de cotxes nous, i a més, acreditin comptar amb emissions de CO2 homologades no superiors a 160 g/km (grams per quilòmetre).

2.- Vehicles comercials lleugers (categoria N1):

  • Convencionals, híbrids, híbrids i elèctrics d’autonomia estesa propulsats total o parcialment per mitjà de motors de combustió interna de gasolina, gasoil, *GLP i Gas Natural que, a més, acreditin comptar amb emissions de CO2 homologades no superiors a 160 g/km (grams per quilòmetre).

Elèctrics puros.

3.- Els vehicles turismes (M1) i comercials (N1) amb emissions de CO2 iguals o inferiors a 120 g/km classificats com a classe A, B, C o D, en la citada base de dades.

4.- Només en el cas que el sol·licitant, persona física, sigui integrant de família nombrosa, els vehicles turismes (M1) dotats amb més de cinc places, o discapacitat amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s’adapti per a la seva conducció, sempre que l’adaptació consti en la fitxa tècnica del vehicle adquirit, que adquireixin un vehicle de la categoria turismes (M1) de gasolina o dièsel que a la data d’activació de la

reserva de pressupost es trobin classificats com a classe A, B i C, en la citada base de dades. En el cas que els anteriors beneficiaris adquireixin un vehicle M1 o N1 propulsats a gas natural i GLP, s’admetran aquells que no superin el límit de 180 g CO2/km

5.- És requisit necessari donar de baixa definitiva en tràfic per part del centre autoritzat a aquest efecte, qualsevol vehicle de categoria M1 o N1 propietat del beneficiari, amb una antiguitat mínima de deu anys (M1) / set anys (N1) des de la seva primera matriculació.

6.- Respecte al preu d’adquisició dels vehicles objecto de suport, serà requisit necessari que, al moment de sol·licitar la subvenció, no superi, abans d’IVA o *IGIC, els següents límits:

  • 000 euros, salvo per al cas de famílies nombroses i vehicles amb més de cinc places i vehicles per a discapacitats assenyalats anteriorment, on el preu no haurà de superar els 30.000 euros.
  • 000 euros, en el cas particular de les subvencions destinades a l’adquisició de vehicles elèctrics puros, híbrids i d’autonomia estesa.
  • 000 euros, en el cas particular de les subvencions destinades a l’adquisició de turismes convencionals (gasolina o dièsel) que es trobin classificats com a classe energètica B i comptin amb emissions de CO2 homologades superiors a 120 g/km.
  • Èxit dels Planes PIVE

Els programes de suport a la renovació del parc de vehicles s’han mostrat com una de les mesures més efectives per a la reducció del consum energètic, amb efectes addicionals positius en matèria ambiental i de seguretat vial. Així, els Planes *PIVE executats fins al moment han tingut els següents impactes:

  • 000 vehicles substituïts.
  • Estalvi energètic de 308 milions de litres de combustible/any (equivalent a més d’1,9 milions de barrils de petroli)
  • Reducció de gasos d’efecte hivernacle de 634.000 tones de CO2/any.

Així mateix, la indústria de l’automòbil reforça la seva aposta per Espanya, un país que genera confiança entre les grans marques mundials. Sense anar més lluny, la producció en 2014 ha crescut un 11% fins als 2,4 milions de vehicles. I s’han encadenat 19 mesos de creixement continuat en vendes en el segment de turismes. La fabricació de vehicles i components va crear 26.800 llocs de treball en 2014, un any en el qual s’han assignat 13 nous models a les plantes espanyoles.