Míriam Nogueras defensa a Roses més competències per a Catalunya per afrontar la inseguretat i el top manta

Sopar d'estiu de Junts per Roses
Míriam Nogueras durant la seva intervenció al costat de l'alcaldessa de Roses, Sílvia Ripoll

La portaveu de Junts al Congrés participa en el sopar d’estiu de Junts per Roses al Mas Palou, on reivindica més eines per als ajuntaments i critica la gestió dels governs espanyol i català

L’Hotel Mas Palou va acollir ahir dimecres al vespre el sopar d’estiu organitzat per Junts per Roses, una trobada que va reunir militants, simpatitzants i veïns amb la presència de la portaveu del Grup Parlamentari de Junts per Catalunya al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras. La vetllada, presentada, primer, pel president de l’executiva local, Jordi Alcaide, i conduïda tot seguit per l’alcaldessa de Roses, Sílvia Ripoll, va combinar el sopar amb un col·loqui participatiu en què la diputada va respondre preguntes tant de l’organització com dels assistents sobre diferents qüestions d’actualitat política.

Abans de l’inici de l’acte, tant Nogueras com Ripoll van atendre els mitjans de comunicació. L’alcaldessa va explicar que l’objectiu de la trobada era oferir un espai de proximitat entre la representant de Junts a Madrid i la ciutadania. “Hem volgut començar amb la Míriam Nogueras pel seu caràcter fort i punyent i per la manera com lluita per nosaltres a Madrid”, va assenyalar Ripoll, que va destacar el format participatiu de la vetllada, amb preguntes obertes del públic per conèixer de primera mà la situació política al Congrés.

Per la seva banda, Nogueras va assegurar que la seva prioritat era “posar al dia tothom” sobre la feina que desenvolupa Junts a Madrid i escoltar les inquietuds dels assistents. La diputada va afirmar que Catalunya travessa “un moment complicat” i va carregar contra la gestió tant del Govern català com de l’Estat.

En aquest sentit, va reivindicar el paper del seu grup parlamentari en l’aprovació de la llei contra la multireincidència, una norma que, segons va destacar, ha estat impulsada gràcies a la insistència de Junts i que dota els Ajuntaments de noves eines per actuar davant determinats delictes. Nogueras va posar com a exemple la implicació de l’alcaldessa de Roses en aquesta reivindicació i va afirmar que la nova legislació permet, entre altres aspectes, “que els consistoris es personin com a acusació en determinats procediments judicials”.

El top manta i la seguretat

Preguntada específicament per la problemàtica del top manta a Roses, Nogueras va defensar que la solució passa perquè Catalunya disposi de totes les competències en matèria d’interior i seguretat. Segons va afirmar, “quan depenem de Madrid les coses no funcionen” i va assegurar que “els Ajuntaments necessiten més capacitat d’actuació per donar resposta a problemes que afecten directament els municipis”.

La diputada va remarcar que prefereix que “el control el tingui la Sílvia Ripoll abans que el senyor Sánchez o el senyor Marlaska”, insistint que la proximitat dels governs locals facilita una resposta més eficaç davant les necessitats del territori.

La portaveu de Junts va concloure la seva intervenció assegurant que el país necessita “un reset” i va afirmar que el seu partit continuarà aprofitant la seva força al Congrés per impulsar iniciatives que, segons va dir, permetin donar resposta als problemes quotidians dels ciutadans i incrementar les competències de Catalunya.