Mes de paraules

Neix La Ciutat Invisible, la fundació de Temporada Alta que treballarà per l’arrelament del Festival

La Ciutat Invisible neix amb l’objectiu de ser una fàbrica d’idees de futur sobre cultura i ciutat, que treballarà per l’arrelament del Festival en la societat civil i al territori, i en buscarà noves vies de finançament

La Ciutat InvisibleLa productora gironina Bitò Produccions i el Festival Temporada Alta han presentat la Fundació La Ciutat Invisible, una entitat que neix amb la vocació de promoure la cultura, posant en contacte el sector privat i el públic, i aposant per l’excel·lència, la recerca, la innovació i la creació en l’àmbit cultural. A través de les diferents àrees de la fundació, es pretén treballar per crear un àmbit de reflexió al servei de la societat, així com de dinamitzar, consolidar i internacionalitzar la creació catalana contemporània.

Regida per un patronat encapçalat per Joaquim Nadal com  president il’empresari Agustí Codina i Salvador Sunyer com a vicepresidents,la fundació treballarà per tal que Girona i la seva àrea d’influència esdevinguin una marca pròpia al país i a l’Europa cultural.

Un dels objectius de la fundació és aglutinar tot el que es genera al voltant del Festival Temporada Alta, exercint de centre d’idees i de suport en tots els àmbits, i apostant per aconseguir que el festival es consolidi en un termini breu com un referent al sud d’Europa. Des del propi objectiu d’internacionalització del festival, aquest hubpromourà espectacles catalans perquè puguin sortir a l’estranger en les millors condicions i oportunitats.

Una altra de les àrees de la Fundació serà el ThinkTAnk, el centre d’idees de La Ciutat Invisible. En formaran part personalitats provinents del món acadèmic, empresarial i mediàtic com Xavier Antich, Mònica Terribas, Anna Maria Geli, Anna Birulés, Joan Roca o Ignasi Nieto, entre d’altres. La seva funció, a través de dues trobades anuals, serà la reflexióal voltant de les noves formes de cultura i el resultat quedarà plasmat en un document final que es posarà a disposició del públic.

La fundació també incidirà en la relació amb la societat civil. Per una banda, crearà el CercleTA, constituït per un grup de personalitats de l’àmbit empresarial, que col·laborarà donant suport en la divulgació i promoció del festival i potenciant el patrocini i mecenatge, a més de fer una aportació econòmica. I per l’altra, el Club TA!

Recerca de noves relacions amb el públic

El suport i la complicitat del públic gironí i català cap al Festival Temporada Alta ha impulsat una de les branques de la fundació:el Club TA!,que es posarà en marxa el proper mes de setembre, abans de l’inici del festival. Es tracta d’un col·lectiu que aglutinarà els espectadors que tinguin una sensibilitat especial cap al festival i que vulguin implicar-s’hi, més enllà d’assistir als espectacles programats. Una proposta que pretén aprofundir en el coneixement mutu entre el festival i el seu públic, establir una relació diferent, i que estarà oberta a qualsevol espectador interessat.

A través d’una fórmula de micro-mecenatge individual, en funció de l’aportació, el club oferirà contrapartides com la compra preferent d’entrades, l’assessorament personalitzat en la tria de propostes, o la possibilitat de facilitar l’accés al teatre a col·lectius de nens i joves, entre altres. El Club TA! neix amb la vocació de tenir vida tot l’any i organitzar conferències, tallers, cursos o viatges, a l’entorn de les arts escèniques i la cultura en viu. Per dur a terme les activitats es cercarà la complicitat i sinèrgies d’equipaments culturals de primer ordre, nacionals i internacionals.